Fv Iren L. Aagaard (Prosjektleder, Schjærven), Tom-Andre Olsbø-Nøstvold (medierådgiver Re:Media), Christina Niemi (markedssjef Ramirent), Espen Skrolsvik (tekstforfatter, Schjærven), Anne Cathrine Aasen (konsulent, Schjærven) og Øivind Eide (AD, Schjærven)

Ramirent får hjelp av «maskinegoister» i nytt kommunikasjonskonsept

Harselerer med de som tviholder på egne maskiner og verktøy i nye radiospotter.

Publisert

Ramirent, som er ledende innen utleie av maskiner og utstyr til bygg og anlegg, er nå ute med en ny merkevarekampanje som skal få flere til å leie fremfor å eie egen maskinpark.

– Med den nye kampanjen, som går både på radio og digitalt, ønsker vi å nå ut til små og mellomstore bedrifter som i dag ikke leier», sier markedssjef i Ramirent, Christina Niemi, i en pressemelding.

Hun minner om alle fordelene med å leie utstyr fremfor å eie.

– Ikke bare reduserer du investerings- og vedlikeholdskostnadene for bedriften, du får også tilgang på en stor og moderne maskinpark og bidrar til det grønne skiftet ettersom flere kan dele på utstyret.

Det er Schjærven Reklamebyrå som har utviklet det nye kommunikasjonskonseptet «Det skal lønne seg å leie».

– I dagens samfunn hvor det å spare både penger og miljø blir stadig viktigere, er det spesielt gøy å få jobbe med en aktør som Ramirent sier konsulent i Schjærven Reklamebyrå, Anne Cathrine Aasen.

Og legger til at de ønsker å nå ut til flest mulig innen bygg og anlegg – både de på byggeplassen og på hovedkontoret.

– Ettersom trangen til å eie eget utstyr ligger i ryggmargen hos mange, er vår jobb vel så mye å endre holdninger, som å øke preferansen til Ramirent. Får å få til det har vi laget en rekke radiospotter som harselerer med alle de der ute som tviholder på sine egne maskiner og verktøy.

Og de som tviholder kalles for maskinegoister og verktøygjerrigknarker.

Sagveien står for produksjonen av radiospottene, mens Re:Media er ansvarlig for mediestrategi og spredning.

Powered by Labrador CMS