Hennig Øwre Selvåg og nyansatt Anne Cecilie Hauan Hauge i We Are Live.

We Are Live ansetter søkemotorspesialist

– Betalt søk er en utrolig viktig del av kundereisen, og jeg synes det er spennende at We Are Live øker fokuset på dette for sine kunder, sier hun.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Anne Cecilie Hauan Hauge forlater jobben i Group M og starter som søkemotorspesialist i We Are Live, opplyses det om i en pressemelding.

Hauan Hauge kommer har jobbet som SEM Manager i MediaCom/Group M i over seks år, med ansvar for flere av Norges største annonsører/merkevarer.

– Betalt søk er en utrolig viktig del av kundereisen, og jeg synes det er spennende at We Are Live øker fokuset på dette for sine kunder. Det gjør oss bedre rustet til å jobbe helhetlig med alle kanalene. Jeg har hatt mange spennende år i GroupM og jeg har lært så mye, og nå gleder jeg meg til å jobbe i et mindre miljø, der man kan jobbe tettere på det kreative teamet og være en del av prosessen fra et tidlig stadium. Det gjør at uttakene kan bli enda bedre og bedre tilpasset kanalene. Dessuten ser jeg muligheten for å bredde meg faglig, og jobbe tett med veldig spennende kunder. Jeg har fulgt med på We Are Live de siste årene, og er imponert over det de gjør for kundene sine, og jeg gleder meg til å kunne bidra med min erfaring og kunnskap, sier Hauan Hauge i meldingen.

I meldingen opplyses det om at WAL lenge har planlagt å utvide Performance-avdelingen med flere, supplerende fagområder da betalt søk er en svært viktig satsning.

-Vi ser at flere og flere av våre kunder ønsker ett stoppested og ett organisasjonsnummer for all kommunikasjon, og denne satsningen styrker oss til å bli den partneren kunden ønsker som kan levere på alle tjenestespektrene innenfor kommunikasjon; fra strategi og ide - til uttak og spredning, forteller Hennig Øwre Selvåg, Head of Media i WAL.

Tidligere har byrået benyttet flere partnerbyråer for performance-tjenester de per nå ikke har dekket, men fra og med februar 2021 er byrået operative i én av de viktigste performance-kanalene. Byrået mener at de derfor vil være langt mer «hands-on» enn tidligere, og vil kunne bidra til å legge mer helhetlige strategier og tilpasse annonseringen i alle kanaler i samsvar med hverandre.

– Vi vet at når vi gjør aktiviteter i andre kanaler, påvirker det søkeatferd hos brukerne. Da må vi rigge betalt søk for å kapitalisere på den interessen vi har skapt i andre kanaler. Med Anne Cecilie ombord gleder vi oss til å kunne tilby kundene ekspertise også på dette området, avslutter Selvåg.

Powered by Labrador CMS