Gjensidige velger Neue Design Studio
– De er gjeng ujålete fagnerder som kan hjelpe oss med et visuelt språk til våre satsinger, sier markedssjef i Gjensidige Gro Grotle.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi går i gang med faglig respekt og store idéer, sier kreativ leder Lars Håvard Dahlstrøm i Neue, i en pressemelding onsdag.
I vinter utlyste Gjensidige en anbudskonkurranse for design- og kommunikasjonstjenester. I konkurranse med alle de store designmiljøene i Norge vant Neue designdelen som innebærer et større merkevareløft, der både visuell identitet og tjenestedesign inngår som en del av arbeidet.
Utmerket seg
– Dette er en stor fjær i hatten for oss fordi vi møter et kompetent miljø på kundesiden. Den korte tiden vi har hatt sammen med folka i Gjensidige viser at de er langt framme på tjenesteutvikling, designmetodikk og det vi tenker på som moderne strategisk design, sier daglig leder og digital rådgiver i Neue, Per Olav Walmann.
I anbudskonkurransen ble leverandørene bedt å vurdere hvordan Gjensidige fremsto, spesielt med tanke på utfordringene forsikringskategorien står overfor.
Neue utmerket seg ved å utvise en klok tilnærming ved å bruke data i kombinasjon med merkevareteori og en stor dose kreativ energi.
– Vi kommer til å utfordre dem på hele spekteret fra det veldig merkevarestrategiske til digital tjenesteutvikling, og det svært praktiske. Det at Neue er et komplett og kompakt byrå gjør at vi har tro på at vi får høy kompetanse gjennom smarte prosesser. De er gjeng ujålete fagnerder som kan hjelpe oss med å gi et visuelt språk til våre satsinger innen mobilitet, hjem og helse, sier Gro Grotle, som er markedssjef i Gjensidige.
Vil bygge merkevaren over tid
– Vi opplevde veldig god kjemi med teamet, og vi har stor tro på at de kan utfordre oss, sier direktør for Merkevare og Marked, Anne Margrete Børjesson i forsikringsselskapet.
Hun viser til at Neue hadde spennende tanker rundt viktigheten av å bygge merkevare over tid.
En av utfordringene Neue står ovenfor er å tilføre emosjonelt engasjerende design i digitale grensesnitt.
– Gjensidige har lenge stått for brukersentrert tjenesteutvikling. De har gjort at det er mye enklere å forholde seg til forsikring enn det det var før. Men det er også mye rasjonell problemløsing som er utgangspunktet og vi vil gjerne få litt mer sjel og personlighet inn i grensesnittene. Dette tror vi blir ekstra viktig når vi skal fortelle om produkter og tjenester som folk kanskje ikke forventer at forsikringsselskaper leverer, avslutter kreativ leder i Neue, Lars Håvard Dahlstrøm.