McDonalds til topps med «stjel våre ansatte»-kampanje
Får gull i kategorien «årets helhetlige employer branding» i Magnet Awards.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Siste kategori ut under årets Magnet Awards - og den gjeveste- er årets helhetlige employer branding. Her holder det ikke med bare en et enkelt stunt, men man må vise at man jobber helhetlig med Employer branding i selskapet.
Bronsen i denne kategorien gikk til Gjensidige – årets helhetlige employer branding, et case som viste til et solid stykke arbeid over tid. Et strukturert team som arbeider både med rekruttering og onboarding, og de viser at de tenker langsiktig med arbeidet rundt employer branding.
Sølvet gikk til Cowi – Fortsette som før. Et bredt case som skulle løfte kjennskapen til COWI som arbeidsgiver. I samarbeid med Schibsted og ved å bruke flere flater i Schibsted sitt univers ble det en imponerende økning på kjennskap i alle målgrupper.
Gullet gikk til McDonald’s – Stjel våre ansatte, og ble McDonald’s sitt gull nummer to under årets Magnet Awards. Selskapet vant nemlig også gull i kategorien «åpen klasse» for det samme caset.
– Det er hyggelig å få et bevis på at en karriere i McDonald’s lenge har vært undervurdert, og at å snakke om våre ansatte kan være interessant for flere enn de som jobber her. Det å kunne løfte dem frem, og gi folk et annet syn på de du møter i restaurant var hele tiden det viktigste i denne kampanjen. Å vinne to priser i Magnet Awards for det i tillegg, viser at tematikken og tidspunktet for kampanjen var helt riktig, sier senior marketing manager Mari Husby i McDonalds Norge i en pressemelding fra ANFO.
Vinnere: Årets helhetlige employer branding
Valør | Selskap | Kampanjenavn |
Gull | McDonalds | Stjel våre ansatte |
Sølv | COWI AS | Fortsette som før? |
Bronse | Gjensidige |