Gull til McDonalds og NORD DDB i «NM i rekruttering»
«Hvem andre sender brev til personalsjefer med oppfordring om å rekruttere deres ansatte?», roser juryen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tirsdag er det klart for Magnet Awards - prisutdelingen, som arrangeres av ANFO, hedrer de beste arbeidene innen rekruttering og «employer branding». Totalt skal det deles ut 19 priser i syv ulike kategorier. Første kategori ut er åpen klasse.
Denne klassen bedømmer kun på kreativitet, og casene sendt inn her passer nødvendigvis ikke inn i de øvrige kategoriene som retter seg mot konkrete målgrupper.
Både PST-påskenøtter og Cowi- Ingenørd fikk bronse i kategorien, mens Gjensidige- karrieretur stakk av med sølvet.
Det var McDonald’s «stjel våre ansatte» som stakk av med gullet i kategorien åpen klasse. I en pressemelding sender senior marketing manager Mari Husby i McDonalds sine takk til de ansatte og medvirkende byrå, som var med på å stille opp.
Juryen sier følgende om «Stjel våre ansatte» av McDonalds:
«Vinner av åpen klasse går til de som har våget å tenke annerledes. Med et tydelig slagord har vi blitt kjent med flere av selskapets ansatte i forskjellige flater. Her er det ikke spart på noe. Hvem andre sender brev til personalsjefer med oppfordring om å rekruttere deres ansatte?»
Vinnere: Åpen klasse
Valør | Selskap | Kampanjenavn |
Gull | McDonalds | Stjel våre ansatte |
Sølv | Gjensidige | Karrieretur med Gjensidige |
Bronse | COWI AS | Ingenørd |
Bronse | PST | Påskenøtter |