Nå skal studenter hevde seg i DCC Awards
Årets utgave får en ny kategori.
Utendørsselskapet Ocean Outdoor holder denne høsten konkurransen Digital Creative Competition i Norge for tredje året på rad.
I år som i fjor er Ocean Outdoor ute etter den beste kreative ideen for digital utendørs.
Det vil bli kåret vinnere innen to ulike kategorier, Commercial og Non-Profit, der premiene er hele 1.500.000 kroner i visning.
Dette året kommer de også med en nyhet. For første gang inneholder konkurransen en egen studentkategori. Det skriver de i en pressemelding.
Studentene skal i likhet med de andre deltakerne konkurrere i å ha den beste ideen til en kampanje på Ocean Outdoor sitt digitale nettverk, men med Hold Norge Rent som oppdragsgiver.
Hold Norge Rent ønsker å se kreative uttak til en kampanje rettet mot yngre målgrupper, hvor det oppfordres til å plukke søppel der man ferdes utendørs i hverdagen. De er spente på å se hva studentene kommer opp med.
– Det jeg håper å se i konkurransen er en kampanje som kan få oss til å endre holdning over tid, ikke bare for en dugnadsøkt. Tenk om det kunne bli slik at de som plukket søppel ikke bare var de flinke, men de kule?, sier Annette Kallevig, høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania.