NXT Reklamebyrå kjøper opp designbyrået Uniform
Oppkjøpet forener to kreative enheter, og sammen styrkes posisjonen som en ledende kreativ partner på markedet.
De to byråene vil sammen kunne tilby en komplett løsning for kunder, med en enda bredere portefølje av tjenester innenfor kommunikasjon, reklame, digital markedsføring og design. Uniform blir en del av NXT-huset, men NXT og Uniform vil stå som egne separate merkevarer.
Det kommer fram i en pressemelding.
For gründer og styreleder i NXT, Terje Davidsen, handlet oppkjøpet om å «slå ned veggene» mellom de to byråene og forene to sterke merkevarer.
– Markedet endrer seg fort, og vi ser at flere og flere kunder ønsker en bredere leveranse fra samme byråhus. Ettersom vi i flere år har vært to gode naboer var det helt naturlig å snakke med Uniform om fremtiden, og da vi fant ut at vi deler de samme verdiene skjønte vi at vi sammen ville stå sterkere i kampen om kunder og marked – enn hver for oss, sier Davidsen.
En del av strategien
– Vi har alltid sett på Uniform som en av Norges beste designbyråer, så da muligheten bød seg var vi nødt til å slå til. Foreningen sammenfaller med vår strategi om å satse enda mer på design og kreativitet i tiden som kommer. Vi er begeistret for mulighetene dette samarbeidet bringer, og vi er sikre på at det vil gi merverdi for alle våre kunder, avslutter Davidsen.
– Da samtalene startet i sommer ble vi umiddelbart entusiastiske og følte at dette var riktig for oss. Vi kan bidra med kompetanse og kapasitet på et viktig område som både våre egne og NXT kunder etterspør, som er viktig for et lite selskap når vi nå blir en del av noe større, sier Nilske Passmann, daglig leder i Uniform.
Passmann uttrykker at NXT har et fantastisk kommunikasjonsprodukt og en infrastruktur som deres kunder vil nyte godt av fremover.
– Jeg er stolt på Uniform sine vegne når vi blir en del av NXT-huset. Sammen skal vi løfte våre leveranser til nye høyder og gi kundene våre enda bedre verdi og resultater, sier hun.
Passmann går nå over i en ny rolle som rådgiver og kundeutvikler i Uniform, mens daglig leder i NXT, Erik Johnsen, tar over stafettpinnen som daglig leder i begge byråene.
Gir et helt nytt mulighetsrom
Erik Johnsen, daglig leder i NXT og Uniform, gleder seg over å ha styrket laget med dyktige folk og gode ressurser:
– Vi tror på å bygge Uniform og NXT som egne sterke merkevarer innen sine fagfelt, og det at vi har funnet hverandre er utrolig gøy. Gjennom mulighetsrommet det gir oss vil vi fremover kunne betjene våre felles kunder med alt fra kampanjer, strategisk design og merkevareopplevelser, til store komplekse kommunikasjonsløsninger, sier Johnsen.
– Vi har vunnet flere kundepitcher, men vi har også kommet på den begredelige andreplassen fordi vi har manglet enten strategisk design eller merkevareekspertise; som Uniform har som sin styrke. Så å få inn en så sterk merkevare og ressurs som Uniform vil styrke huset i kampen om kunder og marked i tiden som kommer, legger han til.