Folk ble kreative når de skulle teste ut IKEAs mega-lobørste.

IKEA-stunt: – Folk elsket å rulle på den

IKEAs nye utendørskampanje vekker oppsikt.

Publisert

Det er festhøytid i Norge med nasjonaldag, dåp og konfirmasjoner – og da finner naturligvis Norges befolkning fram festdrakten. Uavhengig om det er dress, kjole eller bunad så har de en egenskap til å tiltrekke seg store mengder støv, hår og lo.

Da er det greit å ha en lobørste tilgjengelig, men det er ikke nødvendigvis noe folk tenker på å ta med seg når de skal på fest.

Skal du derimot innom Majorstua T-banestasjon på vei til feiring så kan IKEAs nye utendørskampanje redde deg fra å gå rundt som en hybelkaninsamler.

Natt til 17. mai satte IKEA i samarbeid med TRY og Clear Channel opp en plakat på omtrent seks meters bredde og to meters høyde. Det særegne med plakaten er at den fungerer nettopp som en lobørste, som kollektivpassasjerene kan bruke fritt.

Slik ser plakaten ut når ingen ruller seg rundt på den.

– Vi tenkte å minne om at IKEA har rimelige og smarte produkter du trenger for feiring fremover, sier marketingsjef i IKEA, Annika Mørch Asté til KOM24.

Med denne kampanjen håper hun at IKEA kan knytte seg tettere til festsesongen.

– Vi er kanskje ikke «top of mind» på akkurat dette, så vi tok sjansen for å gjøre et lite sjarmstunt for sesongen.

Asté sier de har fått gode tilbakemeldinger på kampanjen, og hvis man går ut fra videosnutten som IKEA har lagt ut på sine sosiale mediekanaler så ser det ut som den store lobørsten ble en suksess.

– Folk elsket å rulle på den. Det ble skapt mye glede, moro og latter.

Powered by Labrador CMS