Anorak og Nabobil kjører sammen - tirsdag bytter bildelingstjenesten navn
Endrer navn til Getaround og blir den norske delen av verdens ledende bildelingstjeneste.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Etter en omfattende byråkonkurranse før sommeren, ble det avgjort at Anorak ble Nabobil´s nye partner.
– Vi begynte å jobbe med dem nå i høst i forbindelse med kampanjen vi lanserer tirsdag. Det er alltid sammensatte grunner til hvorfor en velger et byrå fremfor et annet, men i all hovedsak falt vi for måten de løste oppgaven på, forteller markedssjef i Nabobil, nå Getaround, Lotte Børnick-Sørhaug til KOM24.
Hun er svært fornøyd med hvordan byrået klarte å fange essensen til merkevaren deres.
– De lykkes med å formidle hvor tilgjengelig bildeling er for folk og hva slags muligheter appen vår åpner opp for. Det har vært spennende å se hvordan de jobber og vi synes de har satt sammen et veldig kult team med innovative mennesker som forstår tjenesten vår, noe som har vært helt essensielt for å lande denne lanseringen.
Rendyrke enkeltheten
Nabobil tilbyr bildeling for alle som trenger transport privat eller i jobb, og i appen kan du finne, booke og åpne biler når og hvor du vil.
– Det er mye bra man kunne løftet frem i kommunikasjonen når Norges beste bildelingstjeneste blir både større og bedre. Men det viktigste er at tjenesten blir enda mer enkel og sømløs enn tidligere, og at Getarorund dekker flere behov enn mange kanskje er klar over. Utfordringen vår ble derfor å rendyrke denne enkelheten i både form og innhold, og å gjøre budskapet så intuitiv og lett å forstå som mulig, sier Niklas Olsen, som er planner i Anorak.
I tillegg til nytt navn er det også laget en ny og forbedret plattform, og fra tirsdag skal eksisterende brukere forholde seg til den nye merkevaren, ny nettside og nedlasting av en helt ny app.
– Navnebyttet er en god mulighet til å bli kvitt visse assosiasjoner til Nabobil, som for eksempel at du må møte utleier for å overta bilnøklene», sier kreatør i Anorak Sebastian Pandonis.
Hans makker Sollin Sæle har også jobbet med merkevaren.
– Nå som du kan låse opp de fleste bilene fra mobilen, ville vi lage en løsning som kaster lys over den utrolig enkle prosessen, men samtidig ha muligheten til å vise alt fra praktiske til fristende reiser.
Kampanjen går live tirsdag på t-banestasjoner i Oslo og digitalt.