«Might Be Coming Soon» av Sæle vinner gull i kategoriene Håndtverk og Ikke-kommersiell.

Gullblyanten:

Et jubelår for Sollin Sæle

Hanket inn to gull for «Might Be Coming Soon».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det føles helt fantastisk og det er super motiverende for videre arbeid i reklamebransjen. Jeg hadde aldri trodd at denne kampanjen skulle gjøre det så bra, sier en blid Sollin Sæle til KOM24.

Og hun har hatt mye å juble for det siste året. I juni stakk hun av med to bronser i verdens største prisfest for reklamebransjen, Cannes Lions.

– Det blir sjampis på teams med alle som var med, uttalte hun til KOM24, rett etter at utmerkelsene var sikret for aksjonen @BeholdOslo.

Aksjon for å hjelpe de små

I november 2020 våknet folk på Grünerløkka opp til Thorvald Meyers gate i Oslo, dekorert med ulike plakter i vinduene til de små butikkene. Flere hadde opprettet Instagram-kontoen, og kampanjens rettet seg mot de store butikkjedene. En liten påminnelse om å hjelpe de mindre butikkene for å overleve, ved å gjøre julehandelen i de små butikkene på Løkka.

– Jeg snakket med de ansatte på en kafe som fortalte hvordan bedriften slet, og at de trengte flere kunder før julehandelen.

Etter en kald natt våknet 35 butikker opp med plakater i vinduene i novenber.

– Noen fjernet de, men hang de raskt tilbake når de forsto hva det egentlig var, forklarer Sæle.

Fredag kveld på Gullblyanten innkasserte hun to gull for «Might Be Coming Soon», for handelsstanden og folket på Grünerløkka. Hun vant i kategoriene «Håndverk» og «Ikke-kommersiell», og var kreativ leder for kampanjen, som rettet seg mot storkjeder på Grünerløkka.

På New York Festival fikk hun to finaleplasser for kampanjen mot de store kjedene i Oslo. Hun var forøvrig og den kreative hjernen bak Antis kampanje for Forskningsrådet.

I Cresta vant hun også sølv med kampanjen @BeholdOslo.

Powered by Labrador CMS