Øyvind Waage vinner æresprisen
En tydelig rørt vinner mottok Kreativt Forums Ærespris under fredagsens Gullblyanten.
Denne artikkelen er over to år gammel.
(CLARION HOTEL THE HUB, OSLO): Under kveldens prisutdeling ble det totalt delt ut 10 gull, 15 sølv, 8 bronser og 19 diplomer. I tillegg deles det ut fem spesialpriser.
- Kreativt Forums Ærespris går til kreativ leder i Per Høj, Øyvind Waage.
Tidligere i kveld vant Per Høj med «Ikke vær munk når du velger pizza» for Orkla Foods innen kategorien «Film».
Byrå: | Gull | Sølv | Bronse | Diplom |
Try | 3 | 5 | 4 | 7 |
Anorak | 1 | 6 | 3 | |
Sollin Sæle | 2 | |||
Anti | 2 | 1 | ||
Pol | 1 | 2 | 1 | |
Kind | 1 | |||
Morgenstern | 1 | 1 | ||
Brunch | 1 | |||
Bleed | 1 | |||
SMFB | 1 | 2 | ||
NORD DDB | 1 | |||
Per Høj | 1 | |||
Atyp | 2 | |||
Neue Design Studio | 1 | |||
Trigger | 1 |
I kampanjen fra oktober 2020 møter vi folk som som forvandles til munker ved frysedisken, og derfor mener du må «dra på litt» hvis du har bestemt deg for å spise frossenpizza. Filmen er laget for Orkla Foods og deres produkt BigOne med slagordet «Ikke vær munk når du velger pizza».
- Kreativt Forums Kundeprisen går til Skatteetaten
- Brings DM-pris går til kampanjen «Handle With I Don’t Care» av Apriil for Strahl
- Tett På (Amedia Medias Salg og Markeds pris for annonser i lokale medier): Byrået Stine Livgård gikk til topps for 2020. Kampanjen var skapt for annonsøren Hvaltorvet, Sandefjord Byen vår.
- Gullmikken (P4 og Bauer Medias pris for radioreklame) går til kampanjen «Les bedre» laget av TRY og produsert av Sagveien Resort for Den norske forleggerforening