OBOS hentet hjem europeisk sponsorpris
Har aldri vunnet i denne konkurransen før, men da de først gjorde det stakk de av med to priser.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det er European Sponsorship Association som står bak utdelingen som samler sponsorer og sponsorobjekter fra hele Europa. De gjeve prisene kom i kategorien Arts & Culture Sponsorship og Music Sponsorship.
OBOS har vært nominert flere ganger tidligere, men dette var første gang medlemsorganisasjonen tok seieren hjem til Norge.
Prisene ble oppnådd for prosjektet Ulvenkonsert. En digital kunstnerisk konsert, sendt direkte fra byggeplassen på Ulven.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Konserten var et samarbeid med Den Norske Opera & Ballett, vier.live og Anorak. Målet med konserten var å skape oppmerksomhet for Ulven, som i disse dager blir forvandlet fra et industriområde til et boligområde der mange folk etter hvert vil få hjemmene sine.
– Dette var noe ingen hadde sett før. At vi evnet å skape et godt kunstnerisk produkt, samtidig som at vi kombinerte vårt behov for å gi identitet til en bydel som reiser seg på Ulven skapte oppmerksomhet hos juryene og ga oss seieren, sier sponsoransvarlig for kultur i OBOS, Hege Irene Asplund.