Prisbelønnet kreatør til Anorak
Jens Østrem melder overgang fra NORD DDB til Anorak. Der teamer han opp med Sebastian Pandonis.
Anorak skriver i en pressemelding at de har hatt den unge kreatøren i kikkerten lenge.
– Vi har fulgt med på talentet Jens helt siden han gikk i Fredheim Barnehage i Hinna bydel i Stavanger. Det har vært en fryd å følge utviklingen hans til å bli en av Norges skarpeste kreatører. Han har, i likhet med Sebastian, en unik evne til å forvandle kloke strategier om til kommunikasjon som snur hoder, sier Jens-Petter Aarhus, kreativ leder i Anorak NoA.
Jens Østrem sier selv at Anorak er et av få byråer som klarer å opprettholde en høy standard på det kreative på tvers av kunder og team.
– Hvert eneste år kommer det jobber som dytter faget vårt i riktig retning. Jeg er stolt av å bli en del av den gjengen som gjør nettopp det, sier han.
Han teamer opp med kreatør Sebastian Pandonis, som har jobbet i Anorak siden 2021.
– Jens har lenge vært en skummel konkurrent, og en stor inspirasjon for meg. Nå blir det skikkelig digg å endelig være på samme lag, lære masse av hverandre, og lage fantastisk kommunikasjon som skaper vekst for kundene våre, sier Pandonis.
I NORD DDB har Østrem jobbet med merkevarer som McDonald’s, Ice, NRK TV-aksjonen, WWF, Maarud, Diplom-Is og Elkjøp.
For sistnevnte kunde hentet han i fjor hjem både en bronseløve i Cannes, sølv i Eurobest Awards og en blyant i D&AD for kampanjen «Urban Miner». Han er også en av få unge kreatører som har vunnet Grand Prix i både Gullblyanten og Anfo Effekt.
Blant hans seneste utmerkelser er gull i printkategorien i årets Young Lions, som han vant sammen med Henriette Fürst, samt gull i «Commercial»-kategorien i utendørskonkurransen Ocean Outdoors Digital Creative Competition tidligere i høst.
Østrem har en bachelor i Art Direction fra Westerdals, hvor han gikk ut i 2019.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no