Anorak er best på bruk av sosiale medier: – En idé som er like enkel som den er genial
Denne artikkelen er over to år gammel.
26 medaljer fordelt på 11 gull, 8 sølv og 7 bronse skal deles ut på dagens MMM i regi av ANFO.
Det er allerede delt ut gull til Morgenstern, Atyp, Schibsted, Hyper og Oculos og Merkle Norge.
Nå klokken 11 ble det delt ut edelt metall til RED dentsu X, Oculos og Merkle Norge og Anorak.
Sistnevnte stakk av med gullet i klassen for best bruk av sosiale medier for deres jobb for Wolt.
– De bruker Instagram på en nyskapende, morsom og kreativ måte, og de klarer kunsten å være kundesentrisk samtidig som de oppnår gode resultater på ulike parametre, skriver juryen i sin begrunnelse og fortsetter:
– Innsenderne bak dette caset er virkelig gode på relevans og «thaiming»
TRY Reklame, Try Apt, Try Pearl fikk sølv for sin jobb for DNB. Anorak sin jobb for Amnesty fikk tredjeplassen i klassen.
I klassen best bruk av e-post var det Oculos og Merkle Norge som fikk prisen for sin jobb for Harald A. Møller.
– E-post-markedsføring er elsket og hatet, men dette eksempelet viser at det går an å lage noe som kundene faktisk ønsker å motta. Her er kunden i fokus og får nyttig, relevant og tilpasset informasjon som virkelig hjelper dem i hverdagen, begrunner juryen dette gullet med.
I klassen best bruk av søk er det Red Dentsu X og Bohus som har sikret seg gullet.
Juryen skriver at de har klart å knekke en kode som ikke mange andre har gjort før dem, og er et godt eksempel til inspirasjon for andre lignende aktører.
Gullet ble sikret foran iProspect og XXL som fikk sølv og Carat / iProspect sin jobb for Elkjøp