Dovendyret er igjen på plass i Prix-reklamene

ANTI med ny Coop Prix-kampanje

Der velkjente dovendyret er tilbake.

Publisert Sist oppdatert

Dagligvarekundene er mer bevisste enn noen gang og er nå villige til å reise lenger for å finne de beste tilbudene enn tidligere. Markedssjef i butikkjeden Coop Prix, Maria Skundberg, forteller at de tar tendensene på alvor.

– Det er viktig at vi i dyrtiden vi befinner oss i forsikrer kundene om at de i tillegg til en effektiv og hyggelig handel også kan spare penger hos oss, sier hun i en pressemelding.

Selve bevisførselen som kampanjen sentreres rundt, fant de i egne innsiktsrapporter. 

– Medlemsfordeler er en viktig grunn til at kunder velger Coop Prix i dag. Ved å lytte til kundene våre og tilpasse fordelene etter deres behov, skal vi sikre at vi er konkurransedyktige på varene de er mest opptatt av, fortsetter Skundberg. 

ANTI tror mange vil kjenne seg igjen i kampanjen. En av reklamefilmene kan du se nedenfor:

– Når man er presset på tid kan selv småting som å være tom for melk, brød eller bleier føles overveldende. Vi så et mulighetsrom i å bruke medlemsfordeler til å minne folk om at løsningen i tillegg til å være rett rundt hjørnet, også er snill mot lommeboka, sier Tobias Lien, strategisk rådgiver i ANTI. 

Dovendyret som har vist seg som en effektiv maskot for dagligvarekjeden, spiller denne gangen en birolle hjemme hos folk. Kreatørene Elise Apall Bjørgsvik og Bjørn Solli er godt fornøyd med resultatet.

Filmene er produsert av ANTI med Even Hafnor på regi og blir sendt på TV, kino, online video, radio og sosiale medier.

– For å oppnå følelsen vi ville at folk skulle sitte igjen med, ønsket vi å være der folk flest befinner seg når de akutt innser at de er tomme for noe, nemlig i hjemmet. Det var mye spenning rundt det å ta dovendyret ut av butikken. Selv om vi ikke er overrasket, ble vi lettet da kampanjetesting bekreftet at dovendyret i aller høyeste grad forbindes med Coop Prix, både i og utenfor butikken, sier den kreative duoen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS