Serien «Rekviem for Selina» består av seks episoder.

Så mye har ANTI brukt på å promotere NRK-serien

ANTI står bak den nye serien, «Rekviem for Selina», på NRK. For å nå ut til norske TV-tittere har de lagt ned en omfattende innsats.

Publisert

– Dette har vært en PR-strategi vi har jobbet ganske så målrettet med rett og slett. Vi har hele veien hatt en tydelig plan om organisk spredning, skriver Kenneth Pedersen i ANTI i en e-post til KOM24.

Byrået har laget serien «Rekviem for Selina», som lørdag 15. mars hadde premiere på NRK.

Kreativ PR

Infuenser Sophie Elise Isachsen er den store inspirasjonskilden til serien. Hun har også bidratt som manuskonsulent.

– Det mest fantastiske med dette prosjektet har vært at vi har jobbet svært tett med alle våre interne fagområder, med NRK og med en haug av utrolig flinke folk på prosjektet. 

– Alt fra idé, manus, produksjon, design, animasjon, foto, film, klipp og så videre. Vi har klart å få med oss de flinkeste folka der ute og det er rett og slett rørende og se hvor «tight» en sånn produksjon gjøres, skriver Pedersen.

Han opplyser at de totalt har brukt 11 000 kroner + mva. 

– Det å være kreativ med PR har altså vært strategien, ikke bruke penger på spredning. Vi har reklamert for serien på ett eneste board, rett utenfor kontoret vårt, og i egne kanaler på sosiale medier selvfølgelig.

Stor produksjon

ANTI har produsert TV-serier tidligere. Blant annet «Hjerteslag» på TV 2 og «Jeg mot meg» på NRK.

Men «Rekviem for Selina» overgår tidligere prosjekter med tanke på størrelse og omfang.

– Den største forskjellen fra vanlige prosjekter hos ANTI er nok at en TV-produksjon er en «all in»-produksjon. Det blir helt oppslukende for de som er involvert og nærmest en 24/7-livsstil når produksjonen er i gang, skriver Pedersen.

Han synes det er gøy å se hvordan den endelige klippen har endt opp og hva som nå er ute på NRK. 

– Dette er en serie jeg tror vil treffe bredt, både yngre og eldre målgrupper. Vi som er litt opp i åra får mange referanser til egen ungdomstid, mens foreldre vil kjenne igjen de utfordringene barna deres møter i dag, enten det handler om nettmobbing, kroppspress eller forventninger, skriver Pedersen. 

For de unge som følger influensere og digitale trender tett, håper han at serien gir et innblikk i baksiden av medaljen og hva det faktisk innebærer å være et ansikt alle skal mene noe om.

– Jeg er utrolig stolt av alle som har stått i dette over så lang tid og fått prosjektet ut på aller beste måte. Det er en stor prestasjon, og resultatet taler jo for seg selv, synes jeg.

Seertallene

Så langt har to av seriens seks episoder blitt sendt på lineær-TV. Alle episodene ligger derimot ute på nett. 

KOM24 har fått oversendt seertallene så langt fra NRK. De viser at 130 000 så første episode lineært, mens 136 000 så andre episode.

156 000 har sett første episode på nett, mens 130 000 har sett andre episode. Til sammen har altså 287 000 sett første episode, mens 266 000 har sett episode nummer to.

– Nesten 300.000 har sett første episode på under to døgn. Det er en knallstart for en helt ny dramaserie! Vi er veldig stolte av «Rekviem for Selina». Det er en god og underholdende serie som vi tror enda flere vil omfavne i tiden som kommer, skriver redaksjonssjef for drama i NRK, Marianne Furevold-Boland, i en e-post.

Furevold-Boland er også fornøyd med samarbeidet med ANTI.

– Det har vært både inspirerende og lærerikt å jobbe sammen med serieskaper Emmeline Berglund og produsent Ingunn Rensel. De har virkelig imponert oss med sin dedikasjon til serien og det er så stas at publikum også nå omfavner Selina!

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS