Nora Collective girer opp – henter PR-topp og fotballproff
Nora Collective med ny visuell profil og nye satsningsområder
Det kreative managementet Nora Collective feirer ti år med å etablere de nye satsingsområdene Nora Profiles, Nora Sports og Nora PR.
Allerede har selskapet signert fotballspilleren Antonio Nusa, sosiale medie-profilen David Mokel og det kulinariske talentet Runa Kvendseth.
Det melder de i en pressemelding.
– Noe som kjennetegner Nora Collectives arbeid, er at vi tenker langsiktighet og kreativitet i alt vi gjør. Vi har blant annet bygget to av Norges aller råeste artister fra scratch, og måten vi bygger merkevarer på med et langsiktig perspektiv, er et tankesett og måte å jobbe på som vi tar med oss når vi nå ekspanderer, sier Petter Wahlen, daglig leder i Nora Collective, i pressemeldingen.
Han sier de skal være et skikkelig management, ikke et bookingbyrå.
– Det er en vesentlig forskjell på det, selv om vi har inntrykket av at flere i mediebransjen mikser de to, sier han.
Nora Collective har gjennom årene gjort alt fra små til store samarbeid med andre aktører i kulturnæringen og samarbeidspartnere som IKEA, Fanta, Jaguar, Fortum og Amnesty.
Nora Sports’ første signering er den 19 år gamle landslagsspilleren og stortalentet Antonio Nusa, og satsingen ledes av styreleder i Nora Collective, Shire Standnes og kreativ leder, Yunus Daar.
–Vi jobber tett med Atta Aneke, som gjennom flere år har hatt internasjonal suksess som agent. Sammen med Atta og Antonio skal vi jobbe både lokalt og internasjonalt. Det er mer i vente for satsingen vår i Nora Sports, sier Daar i pressemeldingen.
Henter profil fra kommunikasjonsbransjen
I Nora Profiles kommer tidligere seniorrådgiver i Storm Communications, Tina Berggård, inn for å lede satsingen, som allerede har signert de spennende profilene David Mokel og Runa Kvendseth.
Berggård vil i tillegg lede Nora PR, som vil ha fokus på PR for selskaper innenfor musikk, kultur, sport, mat- og drikke, byutvikling, mote og livsstil.
– Jeg har jobbet i kommunikasjonsbransjen i 15 år, og har i de fleste av de årene jobbet med selskapskommunikasjon, rett og slett en «corporate» jobbhverdag. Å jobbe med kommunikasjon og merkevarebygging i den mest fremoverlente og kreative delen av bransjen, og med områder jeg har stor personlig interesse for, er noe jeg ser veldig frem til, og det føles på mange måter som å komme hjem, avslutter Berggård.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no