– Det er veldig hyggelig med økonomisk vekst, men det aller viktigste er at vi har svært fornøye kunder, sier Ole Christian Apeland om 2021 som ble et rekordår.

Rekordår for Apeland – deler ut millionbonus til de ansatte

– Pandemien var en krevende periode, og det er hyggelig å kunne belønne alle litt ekstra for den gode innsatsen, sier Ole Christian Apeland

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Pandemiåret 2021 ble det beste noen gang for Apeland. Byråinntektene økte med nesten 30 prosent, til 41,7 millioner kroner. Resultatet økte med 44 prosent, til 8,5 millioner kroner.

– Det er veldig hyggelig med økonomisk vekst, men det aller viktigste er at vi har svært fornøye kunder. Kundeundersøkelsen vår viser at de oppfatter oss som dyktige og enkle å samarbeide med, og at de anbefaler oss til andre. Det er vi veldig glade for, sier Ole Christian Apeland i en pressemelding fredag.

Apeland:

År:20212020
Driftsinntekter49 067 00036 326 000
Byråinntekt41 734 00032 324 000
Personalkostnader27 281 00020 852 000
Andre kostnader5 253 0005 381 000
Driftsresultat8 485 0005 874 000
Resultatgrad av BYI20,3 prosent18,1 prosent

Fire millioner i bonus

I 2021 lanserte byrået omdømme- og merkavareanalyseverktøyet Traction, som viser effekten av kommunikasjon og markedsføring. Et verktøy som har blitt godt mottatt i markedet, og bidrar til veksten for Apeland.

– Alle ønsker mest mulig effekt av det de gjør. Men det nytter ikke å se på klikk, visninger eller presseklipp. Traction måler folks oppmerksomhet, oppfatninger og velvilje løpende, slik at man ser hva som virker og kan skape mer effekt.

I tillegg til analyse, opplever selskapet vekst i strategisk rådgivning, mediekontakt og digital kommunikasjon.

Regnskapet viser en resultatgrad på 20 prosent, etter at de ansatte fikk fire millioner i bonus. Apeland hadde 23 ansatte i 2021.

– Pandemien var en krevende periode, og det er hyggelig å kunne belønne alle litt ekstra for den gode innsatsen, avslutter Apeland.

Powered by Labrador CMS