
Apotek 1 kaprer erfaren byråprofil: – Vi er heldige
Rene Pisani Valen har
– Jeg har jo trivdes svært godt i mediebyrå i alle disse årene, men når denne muligheten dukket opp føltes det veldig riktig for meg å gjøre et skifte nå, sier Rene Pisani Valen, i en pressemelding.
– Vi er heldige
Etter over 20 år i mediebransjen – og 17 av disse årene fra ulike mediebyråer, går han over til annonsørsiden og Apotek 1, i stillingen som Sjef Media & Performance.
– Jeg ser fram til å få bruke min erfaring og kompetanse i et av Norges mest solide retailselskaper. Jeg er både ydmyk og stolt av å kunne få bidra hos Apotek 1.
Valen kommer sist fra UM/Mediabrands i stillingen stillingen som digital Lead.
– Vi er heldige som har klart å kapre Rene, sier direktør for marked og kundeinnsikt i Apotek 1, Lise Østlund.
I Apotek 1 får Valen det overordnede ansvaret for den totale mediemiksen, mediestrategi, medieinnkjøp og rapportering i selskapet.
– Han har en unik kombinasjon av tung digital kompetanse, høyt kunnskapsnivå om mediemarkedet og solid erfaring med å utvikle mediestrategier for flere av Norges største annonsører.
– Han imponerte oss
Østlund legger til at Valens kompetanse og kapasitet vil styrke kjeden fremover. Og at Valen ikke var en ukjent profil for Apotek 1.
– Vi ble først kjent med han da han jobbet som digital strateg på Apotek 1-teamet hos IUM. Han imponerte oss med sitt engasjement og høye faglige kompetanse.
Apotekbransjens utvikling er en av årsakene til at Valen valgte å gå til Apotek 1.
– Det har lenge vært en dreining hvor digitale kanaler får en stadig større rolle i kundereisen. Digitale løsninger og systemer gir nye muligheter, og dette er noe Apotek 1 ser og har god forståelse for. Det er mange spennende prosjekter på gang i Apotek 1, og jeg ser fram til å bidra i en meningsfull bransje som virkelig betyr noe i folks liv, avslutter han.