
Bransjeveteraner vil bygge ledende aktør innen folkehelse
– Veksten har skapt et solid grunnlag for oss til å bygge videre.
Simen Øian Gjermundsen har byråerfaring fra Dentsu, var medgründer av Notch, og har stått for en rekke app-lanseringer både alene og i samarbeid med blant annet Magnus Carlsen og Einar Tørnquist de siste årene.
Nå satser han på gründerselskapet Frifor på fulltid.
– Etter over ti år som frilanser føles det riktig å satse fullt på dette nå, sier Gjermundsen i en pressemelding.
Han er også hovedaksjonær i selskapet.
Han trer inn i en fast stilling etter at appen har vokst til nesten 20 000 betalende brukere.
– Veksten har skapt et solid grunnlag for oss til å bygge videre. Vi har store ambisjoner for fremtiden og er i ferd med å ta steget fra en app til et økosystem av løsninger som skal bidra til å bedre kosthold, produkter og folkehelse.
Med seg på laget får han Tor Hernan Floor, som tar rollen som markedssjef og partner i selskapet.
Floor har 16 års fartstid fra ledende roller i byråbransjen og har vært involvert i Frifor i over et år allerede.
De har flere prosjekter på gang, blant annet et B2B-produkt for å hjelpe produsenter til å lage bedre produkter, en boklansering om ultraprosessert mat, og de lanserte nylig en merkeordning for renvarer i samarbeid med helsegiganten Sunkost.
– Vi ønsker å bli en ledende aktør for alle som er opptatt av ren livsstil og mat, forklarer Floor. Ikke bare i Norge, men også internasjonalt.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no