Jobbfrukt velger Switch Work som byråpartner
Jobbfrukt, en del av BAMA Storkjøkken, velger Switch Work som byråpartner når de skal løfte fram fordelene ved å velge Jobbfrukt i bedriftsmarkedet.
Inkluderingsbyrået Switch Work bruker kunstig intelligens for å hjelpe mennesker fra utenforskapet ut i arbeidslivet.
Etter en testperiode har Jobbfrukt valgt Switch Work som byråpartner.
– Det går fort, uten store og tungrodde prosesser. Det er kort vei fra diskusjon til handling, og de skriver med en tone som passer oss godt. De har virkelig forstått merkevaren, sier Hanne Birgitte Bugge i Jobbfrukt, i en pressemelding.
Bjørn Glestad, byråleder i Switch Work, sier det er en stor anerkjennelse at en så sterk merkevare som Jobbfrukt velger å satse på en liten aktør som bruker ny teknologi og inkluderende arbeidsprosesser for å hjelpe flere ut i jobb.
– For oss er samarbeidet med Jobbfrukt en unik mulighet til å demonstrere hvilke ressurser kommunikasjonsbransjen går glipp av, når de ikke tar arbeidsinkludering på alvor, fortsetter Glestad.
KI-produsert innhold
Switch Work har ikke bare fått i oppdrag å produsere innhold til kanalene til Jobbfrukt. De gjør også det strategiske grunnarbeidet.
KI-produsert innhold treffer sjelden på de emosjonelle strengene som gjør en merkevare unik. Dessuten mangler det «ekte» perspektivet og historier fra virkeligheten.
– Derfor er vi opptatt av å utvikle solide kommunikasjonsstrategier, budskapsplattformer og historiebanker, som ligger til grunn når vi designer unike merkevare-GPTs som gjør innholdsproduksjonen effektiv og legger forholdene til rette for inkluderende arbeidsprosesser, sier Glestad.
Siden oppstarten har Switch Work fått på plass et team med utviklere som jobber kontinuerlig for å optimalisere de universelle språkmodellene til Open AI og Google.
Prøver, feiler og videreutvikler
Selv om de har kommet langt på kort tid, overlater ikke Glestad kundene sine til teknologien, riktig enda.
– Vi bruker mye tid på å trene språkmodellene våre på forskjellige merkevarer, samtidig som vi lærer mennesker fra utenforskapet å bruke teknologien til å løse konkrete kommunikasjonsoppgaver, sier han og fortsetter:
– Det krever at vi kontinuerlig prøver, feiler og videreutvikler uten at det går på kompromiss med kvaliteten vi leverer til kundene våre. Derfor har vi knyttet til oss et team med høy kommunikasjonsfaglig kompetanse, som kvalitetssikrer leveransene før de er klare til å gå live.
Arbeidsinkludering
Switch Work har utviklet sitt eget verktøy for å måle suksess. Det handler ikke om økonomisk vekst, men om hvor stor andel av innholdet som bidrar til å få flere ut i jobb.
Denne pressemeldingen er for eksempel et resultat av 35 prosent arbeidsinkludering, fordi alle intervjuer og sitater er hentet inn av en utegående reporter som tidligere sto utenfor arbeidslivet.
– I år har vi som mål ligge på minst 30 prosent arbeidsinkludering i våre produksjoner. Foreløpig har vi levert mest innhold til sosiale medier, og der ligger vi allerede godt over 50 prosent, sier Glestad og avslutter:
– Det er en god start, men i takt med at teknologien utvikler seg og vi får på plass enda bedre inkluderingsprosesser ser vi ingen grunn til at vi ikke skal nærme oss 80 prosent arbeidsinkludering i løpet av det neste året.