Klare for Sverige: (F.v.) Vinh Nguyen og Erik Holm er klare for svenske tilstander for Folq.

Folq bruker norsk ekspertise på markedsføring for å slå gjennom i Sverige

– Det jeg trodde vi kunne få til med Folqs vekst i Sverige, viser seg å stemme.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Konsulentplattformen Folq prøver å få et fotfeste i det svenske IT-markedet.

For å lykkes med det bruker de norsk kompetanse.

Noe av det første de gjorde spesifikt mot det svenske markedet, var å leie inn ekspertise på målrettet markedsføring mot svenske konsulenter, nærmere bestemt Erik Holm.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Holm er kjent for å blant annet starte Instagram-kontoen Arkitekturopprøret og å ha jobbet som Head of Growth i vekstraketten Spond siden starten av.

Vinh mener det er en avgjørende sukessfaktor.

– Han har utformet budskap, vært tilgjengelig, tett på og forstått visjonen vår fra starten, forteller Vinh.

I tillegg er Holm halvt svensk, noe Vinh tenker er en fordel.

Lokal og folkelig kommunikasjon

Holm selv synes oppdraget sto i stil med kompetansen han har.

– Det jeg trodde vi kunne få til med Folqs vekst i Sverige, viser seg å stemme. Og vi skal få til mye mer også, forteller Holm.

Tilnærmingen han bruker i utformingen av markedsføringen bærer alltid preg av Folqs ønskede etterlatte inntrykk.

– Folq vil jo være folkelige, også i kommunikasjonen. Så jeg tror absolutt det hjelper å vite hvordan man bør ordlegge seg og hva slags humor som fungerer hvis du skal bruke det som et virkemiddel i kommunikasjonen, utdyper han, før han legger til:

– Det skader jo heller ikke at jeg ikke trenger noen som oversetter for meg.

Powered by Labrador CMS