Folq bruker norsk ekspertise på markedsføring for å slå gjennom i Sverige
– Det jeg trodde vi kunne få til med Folqs vekst i Sverige, viser seg å stemme.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Konsulentplattformen Folq prøver å få et fotfeste i det svenske IT-markedet.
For å lykkes med det bruker de norsk kompetanse.
Noe av det første de gjorde spesifikt mot det svenske markedet, var å leie inn ekspertise på målrettet markedsføring mot svenske konsulenter, nærmere bestemt Erik Holm.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Holm er kjent for å blant annet starte Instagram-kontoen Arkitekturopprøret og å ha jobbet som Head of Growth i vekstraketten Spond siden starten av.
Vinh mener det er en avgjørende sukessfaktor.
– Han har utformet budskap, vært tilgjengelig, tett på og forstått visjonen vår fra starten, forteller Vinh.
I tillegg er Holm halvt svensk, noe Vinh tenker er en fordel.
Lokal og folkelig kommunikasjon
Holm selv synes oppdraget sto i stil med kompetansen han har.
– Det jeg trodde vi kunne få til med Folqs vekst i Sverige, viser seg å stemme. Og vi skal få til mye mer også, forteller Holm.
Tilnærmingen han bruker i utformingen av markedsføringen bærer alltid preg av Folqs ønskede etterlatte inntrykk.
– Folq vil jo være folkelige, også i kommunikasjonen. Så jeg tror absolutt det hjelper å vite hvordan man bør ordlegge seg og hva slags humor som fungerer hvis du skal bruke det som et virkemiddel i kommunikasjonen, utdyper han, før han legger til:
– Det skader jo heller ikke at jeg ikke trenger noen som oversetter for meg.