WergelandApenes henter rådgiver fra Dinamo

– Det er en ettertraktet rådgiver vi nå har klart å lokke til oss.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Med Arne om bord er vi enda bedre posisjonert for å dekke en økende etterspørsel etter samfunnskommunikasjon, sier daglig leder Martin Apenes.

Arne Andreas Opheim bytter byrå og går fra Dinamo til WergelandApenes. Det kommer frem i en pressemelding, torsdag ettermiddag.

Stadig større etterspørsel

– Kombinasjonen solid kommunikasjonsfaglig tyngde og bred erfaring fra organisasjonslivet er Arne midt i blinken. Vi merker en stadig større etterspørsel etter å utvikle virksomheter som ønsker å sette et tydeligere og bærekraftig fotavtrykk internt og eksternt, sier Apenes.

I Dinamo har Opheim jobbet med flere av de største kundekontoene og har jobbet mye med bærekraft, samfunnsansvar og posisjonering.

I tillegg til lang erfaring med klimakommunikasjon og arbeid med bærekraft, tar han med seg en tung retorikkfaglig kompetanse til WergelandApenes.

– Jeg er veldig glad for å bli del av et av de sterkeste rådgivningsmiljøene i Norge. Her vil jeg få brukt hele bredden i min kompetanse, og jeg håper jeg både får utfordre og bli utfordret, sier Opheim i pressemeldingen.

Har høstet priser

Før han kom til Dinamo i 2019 var han kommunikasjonsansvarlig i FRI, og sto blant annet bak Pride-kampanjen Gå for meg i 2017 som han høstet flere priser for. Han har en master i retorikk fra Københavns Universitet og har bred erfaring fra kommunikasjonsarbeid i ulike deler av organisasjons- og samfunnslivet.

– Arne har et analytisk hode, en samfunnsforståelse og en faglig tyngde jeg er veldig glad vi har klart å kapre, avslutter Martin Apenes.

Powered by Labrador CMS