Julie er ny markedssjef i Aschehoug skjønnlitteratur
– Hun har fått de beste skussmål.
– Å få jobbe med formidling og markedsføring av skjønnlitteratur i et så tradisjonsrikt og solid forlag er et privilegium, sier Julie Kalager, i en pressemelding.
Kalager har master i litteraturvitenskap fra Universitetet i Oslo og etterutdanning i markedsføring fra BI.
Hun kommer til Aschehoug med god erfaring fra forlagsbransjen; først som informasjonsansvarlig i Gyldendal og så pressesjef i Bonnier Norsk Forlag.
– Jeg er dypt takknemlig for en morsom, lærerik og god tid med strålende kolleger i Bonnier Norsk Forlag, sier Julie Kalager.
Forlagssjef Nora Campbell i Aschehoug ser frem til å få Kalager med på Aschehoug-laget.
– Hun har fått de beste skussmål og har gjort et svært godt inntrykk med sin kloke og skarpe tilnærming til litteraturen og de særskilte dilemmaene vi står overfor. Hun blir et viktig og godt tilskudd til redaksjonen og forlaget, sier Nora Campbell.
Kommersiell sjef i Aschehoug, Kjersti Myre, er også begeistret for nyansettelsen.
– Kalagers markeds- og kommunikasjonskompetanse er svært god, og med hennes bidrag er vi godt rustet for å kunne løfte bøkene og forfatterne våre opp og frem i årene som kommer, sier Kjersti Myre.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no