Snart er det klart for prisutdeling i Social Media Awards, under Social Media Days i Oslo.

Her er årets Social Media Awards finalister

Prisene deles ut under Social Media Days i Oslo om en uke.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mandag ble årets finalister til Social Media Awards offentliggjort. Annonseringen av vinnerne skjer under Social Media Days i Oslo mandag 27. september.

Priser i hele tolv kategorier skal deles ut, og en av kategoriene i år er «Juryens overraskelse». Prisen deles ut til en person, merkevare, kampanje eller lignende som har utmerket seg spesielt det siste året, og dette er den eneste kategorien det ikke har vært mulig å nominere kandidater til.

Juryleder Astrid valen-Utvik.

Det ble ingen konferanse i fjor, men ved den siste konferansen i 2019 ble vinneren Snusbåndet og Stoptober.

– Denne prisen har vært et valg som juryen kan benytte seg av hvis de mener noen bør trekkes frem som fortjener litt ekstra heder og ære, sier juryleder Astrid Valen-Utvik til KOM24.

Klarte ikke å velge bare tre finalister

Social Media Awards, tidligere Gullenken, har i år ladet opp til ti års jubileet ved å gjøre kategoriene mer relevante for dagens sosiale medie-verden. Annonsering av finalister en uke før konferansen er også nytt i år.

–Vi synes det er fint at finalistene kan få heder og ære i forkant av selve kåringen, og har derfor publisert alle finalistene i dag, mandag. Vinnerne vil som vanlig ikke annonseres eller motta prisen før selve utdelingen i Oslo.

Saken fortsetter under listen over de nominerte:

Årets finalister

Årets betalte kampanje

Nødbryteren, Visit Lillehammer

Allemannspliktene, Norsk Friluftsliv

Gisle Agledahl/@firgisle, Fyresdal kommune

Bulder Utfordrer, Bulder Bank og Trigger

Asan: Ta vare på intimiteten, Karo Pharma

Årets dialog/relasjonsbygginng

DN Kvinner-gruppen på Facebook, Dagens Næringsliv

Michael Sivertsen, Altibox

Hanne-Lene Dahlgren @hannelenesvegtar

Årets fagperson

Christine Krieg, Krieg Kommunikasjon

Ståle Lindblad, Areca

Nina Furu, Webgruppen

Årets innhold/post

@frida.tegner sin 22. juli post, Frida Marie Grande

Livet er for kort for dårlige lagerhyller, LIS og Inbound AS

Ikke gå på do på stien, Norsk Friluftsliv

Årets organiske kampanje

Underskriftskampanje for George Floyd, Amnesty Norge

Norges kuleste sommerjobb, JCP PRAD for Redningsselskapet

Studiestart med Magnus Devold, Både Og for Universitetet i Oslo

Årets profil/side/kanal

Redningsselskapet på TikTok, JCP PRAD for Redningsselskapet

@hannelenesvegetar på Instagram, Hanne-Lene Dahlgren

Universitetet i Oslo på Facebook, UiO

Årets strategi

Daniel C.E. Hägglund, Kraftwaerk for OTD Energy

Visit Osterøy, FLY AS

Universitetet i Oslo, UiO

Årets student-case

@bik_hiof på Instagram, BIK

@badetassen på Instagram, Badetassen

Årets talent

Carina Elise Godou

Christian Bustillo

Fredrik Fornes

Årets team/byrå/avdeling

NAV Jobblyst, NAV

Sosiale medier-redaksjonen ved Universitetet i Oslo, UiO

Bymiljøetaten, Oslo Kommune

Årets virksomhet/merkevare

Norsk Sykepleierforbund på Instagram, Norsk Sykepleierforbund

Universitetet i Oslo på Facebook og Instagram, UiO

Politi vest på TikTok, Politiet

NAV Foreldrepenger, NAV

@hannelenesvegetar på Instagram, Hanne-Lene Dahlgren

LES MER HER

Alle kategoriene har tre finalister, utenom kategoriene «Årets betalte kampanje» og «Årets virksomhet/merkevare».

– Vi klarte rett og slett ikke å begrense oss ned til tre finalister, derfor er det fem finalister i disse kategoriene. Men vi synes det er en fem utrolig bra gjennomførte kampanjer med fantastiske resultater, med meget god spredning.

I år kan en influenser stikke av med seieren

Kategorien «Årets betalte kampanje» deles ut til den beste betalte kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå. I år byr denne kategorien på en overraskelse blant finalistene.

– Gisle Agledahl er en veldig spennende influenser, og han er nå finalist for sitt kommersielle samarbeid med Fyresdal kommune. Det at en influenser og en kommune er finalist for et sånt type samarbeid, har jeg aldri vært borti før.

Jurylederen ser frem til prisutdelingen som er den første på to år.

«Årets talent» deles ut til en «rising star»innen sosiale medier i Norge. Enten det er en nykommer i faget som nå jobber i byrå, i en virksomhet - eller kanskje ikke har begynt å jobbe enda, men som likevel utmerker seg i bransjen.

– Nå kan vi glede oss av mange forskjellige grunner. Dette er den første utdelingen på to år, så skal det bli helt utrolig hyggelig å se folk igjen. Selv om det er noen begrensninger i antall mennesker, er det fortsatt langt flere enn vi har vært vant til på lang tid, og fortsetter:

Prisen «Årets fagperson» deles ut til en som tar ansvar og utvikler faget sosiale medier videre. En som for eksempel er en god rådgiver og sparringspartner, internt eller eksternt. Som brenner for faget sosiale medier, og stadig «får ting til å skje», enten gjennom å få synlig kred for det eller ikke. En som utfordrer seg selv og sine kollegaer, og stadig utvikler forståelsen for sosiale medier.

– Jeg sitter også i programkomiteen så jeg vet at programmet i år er veldig bra. Det blir også fantastisk å få dele ut heder og ære til viktige bidrag i bransjen etter to krevende år for mange, så jeg gleder meg veldig, ja!

Powered by Labrador CMS