Social Media Days i Bergen utsettes til november
Høyt smittetrykk setter store begrensninger for gjennomføringen av arrangementet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Programkomitéen for Social Media Days i Bergen har kommet frem til at de må utsette arrangementet til 30. november. Dette begrunnes med at smittetrykket i Bergen er urovekkende høyt.
– Retningslinjene fra helsemyndighetene i Bergen sier at deltakerne må bruke munnbind når de reiser seg fra sin faste plass i salen. Det mener vi vil gi en dårlig opplevelse for deltakerne, sier prosjektleder Social Media Days, Morten Martinsen til KOM24.
– Når vi nå først skal møtes fysisk, vil mingling og kontakt med fagmiljøet være en av de mest vesentlige faktorene som bidrar til gode møteplasser. Vi har vært i dialog med alle påmeldte deltakere, og blitt møtt med stor forståelse for avgjørelsen. Pr nå er det ingen som ikke kan delta den 30. november. Om de ikke har mulighet, vil de få refundert billettkostnaden, om de skulle ønske det.
Martinsen sier at de satser alt på gjennomføring i November, og at de nasjonale retningslinjene tilsier at samfunnet gjenåpnes og kommer tilbake til det normale mot slutten av september.
Hvis ikke blir det en digital gjennomføring, skriver de på hjemmesiden:
«Vi er så giret på å komme i gang med å treffes igjen 30. november, og håper du er det samme. Vi har god tro på at koronarestriksjonene er over i november. Men har planen klar for digital gjennomføring, om så ikke er tilfelle».
Alle kjøpte billetter vil bli overført til arrangementet i Bergen 30. november.
Arrangementene i Stavanger, Oslo, Tromsø og Trondheim går som planlagt.