Atle Lessum går av som kommunikasjonsdirektør i Schibsted
Står i stillingen fram til påske.
Det melder han selv på Linkedin.
Han har vært i rollen i over fire år og på Linkedin skriver han om hvor bra han har hatt det i selskapet.
Han oppsummerer tiden sin i selskapet med at første året var noe av det viktigste å forstå Schibsteds plass i en konsernstruktur der merkevarene er mye bedre kjent enn mor-konsernet. Deretter bar det rett inn i to år med pandemi, med et team som stort sett satt hjemme - og likevel leverte varene. Og så var det tilbake i hybrid arbeidsform med nye strukturer, teambygging og utarbeidelse av nye planer og strategier.
– Samtidig har jeg over litt tid kjent på at jeg ønsker å gjøre noe annet. Kanskje noe med en mer operativ puls. Når vi nå gjør litt endringer på hvordan kommunikasjons-funksjonen i Schibsted skal settes opp framover, føles tiden riktig for å ta dette litt skumle skrittet, skriver han.
Hva han skal gå til er ikke klart per nå.
– Nå skal jeg bruke litt tid, tenke meg godt om - og så skal jeg lande i noe der jeg kjenner at jeg kan bruke hele meg med erfaring, nettverk, energi og humør i årene som kommer. Gleder meg, og jeg lytter gjerne til alle gode råd og innspill fra dere jeg kjenner der ute! Jeg fortsetter i jobben til påske, etter det er kalenderen ganske åpen.