Awake henter IKEAs tidligere bærekraftssjef - Skal gi full gass sammen
– Hun har en unik kombinasjon av kvaliteter som vi har vært på utkikk etter, sier daglig leder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Kommunikasjonsbyrået Awake jobber kun med bærekraftig utvikling og har i løpet av de siste 3,5 årene posisjonert seg som byrået for kommunikasjon av bærekraft og indre bærekraft. For å kunne øke kundemassen har byrået ansatt IKEAs tidligere bærekraftssjef, Jøril Korperud Johnsen.
– Så langt har vi jobbet med mange spennende kunder, utviklet våre egne produkter og tjenester, og funnet vår plass i markedet. Nå er det tid for at selskapet skal vokse og det er mye spennende i pipen. Så Jøril blir en veldig verdifull ressurs på den reisen, sier daglig leder i Awake, Camilla Elise Berg i en pressemelding.
Et enkelt valg
Johnsen er hentet inn som strategisk rådgiver og økosystem fasilitator.
– Valget var enkelt. Awak er en hjertestyrt, innovativ og fremoverlent bedrift. De tør å bruke sitt mot og sin entusiastiske energi til å drive positiv endring. Og de utfordrer det etablerte og evner å samskape en attraktiv regenerativ framtid. I tillegg er Camilla og Marte (Alstad Hansen, kreativ direktør i Awake), optimistiske og handlekraftige mennesker. Jeg gleder meg til å lære av og utvikle meg videre sammen med Awake`s vibrerende økosystem, sier hun.
Johnsen har lang fartstid på kundesiden med 25 år i ryggen hos IKEA som blant annet bærekraftssjef. Hun har også jobbet strategisk og operativt på toppledelsesnivå med både endringsledelse og som kreativ leder.
– Vi er veldig heldige som får Jøril med på laget. Hun har en unik kombinasjon av kvaliteter som vi har vært på utkikk etter. Det er ikke ofte man kommer over noen som både har relevant erfaring innenfor bærekraft, forretningsstrategi og rådgivning, samtidig som de har kunnskap rundt indre bærekraft. Men det har Jøril, sier Berg.
Fra byrå til organisasjon
Awake forteller at etterspørselen i markedet for det de tilbyr har økt betraktelig, og mener det er tydelig at de nå trenger flere ressurser som kan være med på å løfte Awake fra et lite byrå til en organisasjon, slik at de kan skape enda mer positiv endring.
–Awake har en verktøykasse som muliggjør solide kommunikasjonsstrategier og fremoverlente kreative ideer for kunder og partnere. Og de har tatt en tydelig posisjon i det norske markedet med sitt solide regenerative fundament og visjonære tilnærming. Som pådriver for holistisk verdiskapning og endring i praksis, kjenner jeg entusiasmen bruse. Det er en drøm å gi full gass sammen med to råe gründere. Dette blir stas, avslutter Johnsen.