Fra venstre: Mikael Jørgensen (Group CEO, NoA), Per Eric Johansen (Senior Advisor, Axenon Norge), Niklas Hartog (CEO, Axenon Sverige), Per Magne Espedal (CEO, Axenon Norge), Thomas Høgebøl (Executive Chairman & Founder, NoA).

Inlead blir Axenon

Norske Inlead slår seg sammen med Svenske Axenon og styrker med det NOA (The North Alliance) sin Salesforce-ekspertise i Norden.

Publisert

Det Stavanger-baserte MarTech-selskapet Inlead endrer navn og blir nå en del av Salesforce-miljøet Axenon. 

Fusjonen mellom Inlead og Axenon, som begge er en del av NOA, resulterer i et selskap med over 70 ansatte i Stavanger, Oslo og Stockholm, og posisjonerer dem som en ledende aktør innen CRM-løsninger og Salesforce i Norden.

Axenon, som har blitt kåret til «Top Partner of the Year» to år på rad av Salesforce selv, jobber i dag med kunder som Toyota, Hemnet, Anicura, Golfstar og Flygbussarna.

På sin side tar Inlead med seg kunder som Recharge, Offshore Northern Seas (ONS), VestlandsHus, Miljødirektoratet og Bergen kommune inn i det nye samarbeidet.

Per Magne Espedal og Per Eric Johansen, grunnleggerne av Inlead, er begeistret for det nye kapittelet. 

– Dette åpner for helt nye muligheter og styrker vår posisjon i markedet, noe som vil gagne både nye og eksisterende kunder. Vi ser fram til å fortsette veksten vår som en integrert del av dette meget sterke teamet, skriver de i en pressemelding. 

Lars Kreken, CEO i NOA Norge, understreker hvor godt sammenslåingen av de to selskapene passer med NoAs strategi.

 – Vi ser en betydelig etterspørsel i markedet etter plattformer som samler kundedata på ett og samme sted, med mål om å gi den best mulige kundeopplevelsen. Det nye Axenon, som nå inkluderer Inlead, blir en avgjørende del av NoAs strategi innen dette området, og styrker vår posisjon i Norden betydelig.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS