Inlead blir Axenon
Norske Inlead slår seg sammen med Svenske Axenon og styrker med det NOA (The North Alliance) sin Salesforce-ekspertise i Norden.
Det Stavanger-baserte MarTech-selskapet Inlead endrer navn og blir nå en del av Salesforce-miljøet Axenon.
Fusjonen mellom Inlead og Axenon, som begge er en del av NOA, resulterer i et selskap med over 70 ansatte i Stavanger, Oslo og Stockholm, og posisjonerer dem som en ledende aktør innen CRM-løsninger og Salesforce i Norden.
Axenon, som har blitt kåret til «Top Partner of the Year» to år på rad av Salesforce selv, jobber i dag med kunder som Toyota, Hemnet, Anicura, Golfstar og Flygbussarna.
På sin side tar Inlead med seg kunder som Recharge, Offshore Northern Seas (ONS), VestlandsHus, Miljødirektoratet og Bergen kommune inn i det nye samarbeidet.
Per Magne Espedal og Per Eric Johansen, grunnleggerne av Inlead, er begeistret for det nye kapittelet.
– Dette åpner for helt nye muligheter og styrker vår posisjon i markedet, noe som vil gagne både nye og eksisterende kunder. Vi ser fram til å fortsette veksten vår som en integrert del av dette meget sterke teamet, skriver de i en pressemelding.
Lars Kreken, CEO i NOA Norge, understreker hvor godt sammenslåingen av de to selskapene passer med NoAs strategi.
– Vi ser en betydelig etterspørsel i markedet etter plattformer som samler kundedata på ett og samme sted, med mål om å gi den best mulige kundeopplevelsen. Det nye Axenon, som nå inkluderer Inlead, blir en avgjørende del av NoAs strategi innen dette området, og styrker vår posisjon i Norden betydelig.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no