Sindre Fjærtoft skifter jobb fra Azets til Odin forvaltning.

Sindre Fjærtoft går over til Odin forvaltning

– Det er et spennende tidspunkt å gå inn som kommunikasjonsansvarlig på!

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg har vært fem og et halvt år i én og samme stilling, og selv om jeg har trivdes usedvanlig godt og opplevd både endringer og utfordringer nærmest hver eneste dag, oppstod etter hvert et brennende ønske om å prøve noe nytt og bruke kompetansen min på litt andre områder.

Det sier Sindre Fjærtoft til KOM24.

Fra nyttår av skifter han beite fra Azets og skal begynne som kommunikasjonsansvarlig for Odin forvaltning.

– Spennende tid

Der får han ansvar for å videreutvikle og forvalte kommunikasjonsstrategien for selskapet.

– Hvordan definerer vi merkevaren vår? Hvor kan vi forbedre oss, og hvordan utnytter vi kanalene våre godt nok? Hvordan ønsker vi å bidra i media? Dette er spørsmål jeg skal forsøke å finne svar på, i samarbeid med et lite kommunikasjonsteam og øvrige fagfolk, sier han.

Fjærtoft sier at sparemarkedet ser ut til å skyte fart og diskusjonen om aktiv forvaltning dukker med jevne mellomrom opp i media.

– Det er et spennende tidspunkt å gå inn som kommunikasjonsansvarlig på!, sier han.

Han begynte karrieren sin som kommunikasjonsrådgiver i den statlige forvaltningsbedriften GIEK - Garanti-institutttet for eksportkreditt og som kommunikasjonsrådgiver i bransjens egen interesseorganisasjon, Kommunikasjonsforeningen.

LES OGSÅ: Hun skal lede Try i Bergen:– Rykket i oppstartsmusklene mine

Ble et internasjonalt konsern

Nå har han vært fem og et halvt år i samme stilling i Azets, der han har hatt nordisk ansvar for satsingen på innholdsmarkedsføring og for fagområdet kommunikasjon. Han kaller årene i selskapet for en eneste lang og spektakulær endringsreise.

– Jeg er skikkelig stolt over å ha spilt en rolle i denne historien, en historie jeg synes langt flere burde få med seg, sier Sindre Fjærtoft om tiden i Azets.

– Jeg startet i Visma Services, som sent i 2016 ble solgt ut av Visma. Plutselig stod vi på egne ben og fikk kun uker på oss til å stable på beina en helt ny merkevare. Vår markeds- og kommunikasjonsavdeling stod helt sentralt i arbeidet, forteller han.

Kommunikasjonsinnsatsen ble lagt merke til, og merkevaren vokste seg såpass sterk at det UK-baserte eierselskapet CogitalGroup valgte å ta navnet Azets. I dag er Azets et internasjonalt konsern med virksomhet i 8 land, 6500 ansatte og 120000 kunder.

– Jeg er skikkelig stolt over å ha spilt en rolle i denne historien, en historie jeg synes langt flere burde få med seg, sier han stolt.

– Vær åpen og ærlig!

Når han nå skifter bransje over nyttår, har han med seg ett råd til alle sine kommunikasjonskolleger.

– Jeg mener at alle som jobber med kommunikasjon bør etterstrebe å sørge for at virksomheten de jobber for kommuniserer åpent, ærlig og forståelig. Rett og slett fordi det er det riktige å gjøre. Dagens årvåkne og digitale publikum gjennomskuer ethvert forsøk på tilsløring, og det siste man ønsker er å bli gjenstand for latterliggjøring i sosiale medier.

LES OGSÅ: Kjetil Myhren-Berge blir ny PR- og kommunikasjonssjef i Fjord Norge

Powered by Labrador CMS