Storebrand fortsetter med sitt nye kommunikasjonskonsept.
Storebrand fortsetter med sitt nye kommunikasjonskonsept.

Storebrand fortsetter med sine «Fremtidsforestillinger»

Som en del av en omfattende kampanje går Storebrand denne uka på tv med nye filmer.

Publisert

I mars i år lanserte Storebrand sitt nye kommunikasjonskonsept med ulike fremtidsforestillinger. Her møter vi forskjellige mennesker og situasjoner som, i en slags impro-lek, forestiller seg hvor de er noen år frem i tid. 

– Før sommeren satt vi søkelyset på sparing, med et ønske om å gjøre folk mer bevisste på den fremtiden de ønsker deg og de grepene de kan gjøre i dag for å skape den, sier markedsdirektør Camilla Haveland. 

– Vi ser allerede svært gode resultater av vårt nye kommunikasjonskonsept. At første uttak også vant Sølvfisk for april, viser at vi har truffet godt.

I Storebrands nye kampanje er vi i det samme kreative universet, men flytter oss inn på arbeidsplassen med medarbeidersamtalen som ramme for å snakke om pensjon og forsikring. Storebrand oppfordrer i kampanjen om å investere i fremtiden. Denne kampanjen handler om å investere i de ansatte og deres fremtid. Bedriftens pensjons- og forsikringsordninger kan være et viktig konkurransefortrinn i kampen om de skarpeste hodene/beste medarbeiderne.

– I følge Barcode og Norsk Kundebarometer er Storebrand best på å følge opp bedriftens ansatte, noe vi faktisk har vært i de siste 14 årene. Vi håper kampanjen inspirerer folk til å ta praten om pensjon og forsikring, enten hjemme på kjøkkenbordet eller i møterommet med sjefen, sier reklameansvarlig Joachim Skageng. 

Kampanjen, som er utviklet med Per Høj, er det andre uttaket i et nytt kommunikasjons-konsept. Filmene er produsert av svenske B-Reel Films med Sacarias Kiusalaas på regi. Anna Sundbom og Fiffi Kjell har vært produsenter. Leder for merkevare og kundeopplevelse Charlotte Hillestad og reklameansvarlig Joachim Skageng har hatt ansvaret hos Storebrand. Flere elementer fra den nye kampanjen kommer på lufta fremover, blant annet på radio, digitalt og i sosiale medier.

Powered by Labrador CMS