Espen Mathisen ny CMO i Cobuilder
Kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef for det globale medtech-selskapet Siemens Healthineers.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg er veldig glad for å ha blitt en del av Cobuilder-teamet. I likhet med medtech-bransjen har byggebransjen en lang vei å gå for å utnytte det fulle potensialet i digitale løsninger for samarbeid og bedre arbeidsflyt, sier Mathisen i en pressemelding tirsdag.
Han har lang ledererfaring fra kommunikasjonsavdelinger i internasjonale B2B-selskaper, og kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef i de nordiske og baltiske landene for det globale medtech-selskapet Siemens Healthineers hvor han har vært de siste seks årene.
Nå er han Cobuilders nye Chief Marketing Officer. Selskapet tilbyr IT-løsninger for samhandling basert på datamaler og standarder til bygge- og anleggsnæringen.
Skal lykkes i globale markeder
– Cobuilder er godt posisjonert for å spille en viktig rolle i å endre hvordan byggebransjen fungerer, skape bedre løsninger for hele verdikjeden, og bidra til å redusere industriens karbonavtrykk. Jeg er motivert av muligheten til å være med på å drive endringsprosessen i et så innovativt selskap som Cobuilder.
Tidligere har Mathisen jobbet som kommunikasjonssjef i Omexom, tidligere Infratek, en nordisk entreprenør med fokus på bygging og vedlikehold av kritisk infrastruktur. Han har også PR-byråbakgrunn fra NOR PR, i tillegg til å ha jobbet med kommunikasjon i Hordaland Høyre. Han er utdannet medieviter fra Universitetet i Bergen.
Han får ansvaret for Cobuilders internasjonale posisjoneringsstrategi og skal hjelpe selskapet med å lykkes i nye globale markeder, og vil inngå i konsernledelsen og rapportere til konsernsjef Lars Chr. Fredenlund.
– Med sin omfattende erfaring vil Espen være viktig for å drive vårt strategiske markedsførings- og kommunikasjonsarbeid. Cobuilder har en ambisiøs forretningsstrategi som inkluderer å hjelpe til med å fjerne unødvendige siloer mellom aktører i byggebransjen, og blant annet bidra til å implementere digitale miljødata på tvers i bransjen.