Storebrand er sent ute med ny pensjonskampanje
Spiller på populærkulturelle referanser for å vise hvor fort tiden går, og motivere til å ta grep om sin pensjon.
Selv om nordmenn flest har blitt flinkere til å spare til pensjon på egenhånd, er det fortsatt mange som ikke gjør det.
På tross av at interessen for pensjon har økt, sier mer enn 6 av 10 nordmenn at de ikke har oversikt over pensjonen sin, i en undersøkelse Storebrand nylig har gjennomført sammen med YouGov.
Med sin nye kampanje ønsker Storebrand å øke bevisstheten om pensjonssparing, og motivere folk til å ta grep i dag - fremfor å utsette.
– De fleste av oss opplever at tiden går veldig fort når vi ser oss tilbake. På samme måte kan pensjonssparingen vokse mer over tid enn det mange tenker på. Renters rente gir en kraftfull effekt på sparepengene når sparehorisonten er lang, sier reklameansvarlig i Storebrand Joachim Skageng i en pressemelding.
Og det er dette som er grunnlaget for filmene og kampanjen som gikk på lufta tirsdag.
Her hentes det frem populærkulturelle referanser som mange vil huske.
– Da vi begynte å grave i ord og uttrykk fra populærkulturen fant vi ut at alle hadde én ting til felles: De var eldre enn vi hadde trodd. Tenk om vi bare hadde begynt å spare til pensjon da Mæhmed pakka bagen! sier Øyvind Waage og Mads Rønold i Per Høj.
I tillegg til TV-filmene, som er produsert av Bacon med Øyvind Holtmon på regi, består kampanjen av onlinefilmer, utendørs, print og radio. Sistnevnte produsert av Både Og.
Teamet hos Storebrand har bestått av Charlotte Hillestad, Paulina Hultberg og Joachim Skageng. Fra Per Høj er det i tillegg til kreatørene, Magnhild Foldøy, Håkon Fretheim, Patrik Bergfjord og Eiliv Gunleiksrud som har laget kampanjen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no