– Å være veldig kreativ er aldri et minus, men man må tilpasse seg rammene jobben krever.

Kristine Riis til Både Og – skal lage banebrytende radioreklame

– Jeg er veldig svak for formatet «kort og morsomt», så jeg har mange ganger hatt lyst til å prøve ut denne siden av bransjen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I år begynte Kristine Riis i Både Og som tekstforfatter og regissør.

– Jeg lærer meg mye nytt, alt fra hvor doen er til hvilken printer jeg skal bruke, og ikke minst hvordan man lager banebrytende og fantastisk radioreklame, sier Riis til KOM24.

Hun har bakgrunn både fra radio og tv, og har tidligere jobbet i P3, P1 og Sverige radio.

– Mest som programleder, men også som tekstforfatter av humor. Også har jeg jobbet en del som komiker og skuespiller på tv, og i mange sammenhenger har jeg også fått skrevet en del der. Nå tar jeg med meg alt jeg har lært inn i noe nytt, samtidig som det er beslektet med mye av det jeg har drevet med før, forteller hun.

Kort og morsomt

Her vil hun jobbe kreativt med ideer som tekstforfatter og ha regi.

– Jeg skal også lage en podkast på huset, så det er mange jern i ilden. Heldigvis er jeg omringet av dyktige og ikke minst hyggelige kollegaer som har tatt meg veldig godt imot.

Riis kjente til Både Og i og med at hun tidligere har voicet en del reklame der.

– Jeg har alltid likt stedet veldig godt. Det er en helt egen god stemning her, takket være de kompetente og hyggelige folkene som jobber her. Jeg er veldig svak for formatet «kort og morsomt», så jeg har mange ganger hatt lyst til å prøve ut denne siden av bransjen. Dessuten skjer det så mye her på alle plattformer, og det er veldig spennende.

Hun trekker fram at det å ha en overraskende og morsom penn er viktig når man jobber med radioreklame.

– Og være lydhør ovenfor kunder, og kollegaer som har vært i gamet lenge.

Hun tror også det er en fordel å være kreativ, og ha litt erfaring med kreativt redaksjonelt arbeid.

– Å være veldig kreativ er aldri et minus, men man må tilpasse seg rammene jobben krever. Min opplevelse er at det må man uansett hva man jobber med, om du har en målgruppe, eller en kunde.

Powered by Labrador CMS