Tise skal igjen kåre årets merkevare
Tise Awards er tilbake.
Etter fjorårets debut er gjenbruksappen Tise tilbake med Tise Awards for å hylle enda flere profiler, aktører og initiativer som inspirerer til et mer gjennomtenkt forbruk av klær og mote.
– Det er utrolig gøy å få arrangere Tise Awards igjen etter de mange positive tilbakemeldingene vi fikk i fjor. Målet vårt er å vise at man kan ha det gøy med klær og mote uten at det går på bekostning av miljøet. Vi ser frem til en enda større feiring i år, med flere nominerte og et bredere spekter av bidrag, sier Pernille Tokerud, markedssjef i Tise Norge, i en pressemelding.
I fjor var det Fæbrik som ble kåret til årets merkevare.
Prisutdelingen ønsker å løfte frem de som inspirerer til endring, enten det er gjennom gjenbruk, redesign, utleie, innovative forretningsmodeller, eller kampanjer og initiativ som fremmer løsninger som er bra for både miljøet og samfunnet.
På nominasjonslistene håper de å se alt fra moteprofiler og influensere til kulturpersonligheter og merkevarer som har utmerket seg i året som gikk.
– Er det en profil som inspirerer til gjenbruk på sosiale medier? En merkevare som har integrert bærekraft i sin forretningsmodell? Et moteøyeblikk som satte fokus på gjenbruk? Eller en skaper som gir nytt liv til gamle tekstiler? Vi vil gjerne høre om det, sier Tokerud.
I år introduseres også to nye kategorier: Årets skaper, som hyller håndverkere og kreative aktører innen redesign, strikk og søm, og Årets aktivist, som fremhever initiativer som utfordrer det etablerte og inspirerer til økt bevissthet og endring.
- Sammen med de eksisterende kategoriene er dette en prisutdeling som rommer veldig mye, og det er mange potensielle kandidater til alle prisene, avslutter Tokerud.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no