
Clear Channel vant reklameavtalen i Bærum
Utendørsaktøren kom seirende ut og har sikret seg reklamerettighetene i Bærum kommune.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er ingen hemmelighet at innbyggerne i Bærum er en ressurssterk gruppe som er viktig for annonsøren å nå ut til, vi er veldig stolte over å fortsatt kunne tilby kundene våre denne muligheten, sier Country Manager, Dennis Højland Nyegaard, i en pressemelding.

Videreutvikler samarbeidet
Bærum kommune har valgt å fortsette sitt samarbeid med Clear Channel for formidling av utendørsreklame i kommunen.
– Clear Channel har erfaring med å drifte denne avtalen og er innovative i sitt arbeid. Vi ser frem til å videreutvikle samarbeidet og se hva de neste årene har å by på, sier Liv Eva Wiedswang, leder Vei og trafikk i Bærum kommune.
Avtalen som nå skal signeres er løpende, men varer minimum ut 2027. Dermed kan Clear Channel fortsette å tilby sine annonsører muligheten til å nå Bærums cirka 130 000 innbyggere med sine budskap, og gjeldeer for kommunen og Sandvika Storsenter, gjennom Thon-avtalen.
Digital satsning
Avtalen inkluderer 106 reklameflater rundt i kommunen, i tillegg til drift og vedlikehold av utstyret. Det er en løpende kontrakt fra 1. januar 2024.
Højland Nyegaard forteller at de skal bruke den nye kontraktsperioden til å fortsette den digitale satsningen.
– Vi har som ambisjon å gjøre utendørskanalen til en attraktiv kanal for annonsører og for innbyggerne i Bærum. Dette vil gjøres gjennom økt fokus på innovative og digitale muligheter, blant annet gjennom å etablere flere digitale flater i kommunen.