Clas Ohlson lanserer ny visuell identitet
I dag lanseres Clas Ohlsons nye visuelle identitet med nye farger og grafiske elementer
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Med den nye identiteten blir vi mer synlige. Det blir lett å kjenne igjen et Clas Ohlson produkt eller en Clas Ohlson-butikk, sier CEO Kristofer Tonström i en pressemelding.
Fellesnevner for den nye identiteten er enkelhet og tydelighet med få farger, nytt typesnitt og en distinkt logo.
Arbeidet med å lansere identiteten startet allerede i vinter da nyåpnede butikker fikk nye fasadeskilt, men nå skjer den offisielle lanseringen med oppdatert utseende i digitale kanaler og markedsføring. Den ny identitet fases inn stegvis for at det skal være mest miljøvennlig. Det innebærer at nye fasadeskilt, ny butikkinnredning og ny produktemballasje fases inn over flere år.
- I over hundre år har vi utviklet og endret oss. Clas Ohlson startet som et sykkelverksted som utviklet seg til et fremgangsrikt postordreselskap, for så å bli en butikkjede og moderne jernvarehandel, sier Tonström.
Inspirasjonen til den nye logoen er hentet fra Clas Ohlsons hovedkontor i Insjön i Sverige, der en tidligere variant har hengt på fasaden siden 1972.
Clas Ohlsons nye visuelle identitet er utviklet i samarbeid med byråene Kurppa Hosk og BAS.