– I stedet for å vente på jobb snudde jeg yrkesveien 360 grader rundt, og begynte som renholder på en oljeplattform
Joachim Krogvold og Herman Grepperud har nylig hatt sin første arbeidsdag i Bas kommunikasjon.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Bas kommunikasjon har nylig gjort to nye ansettelser. Joachim Krogvold er ansatt som art director og Herman Grepperud skal jobbe med performance marketing.
– Det er et kreativt yrke i et byrå som spesialiserer seg helt unikt på personlig kommunikasjon. Jeg kommer til å jobbe med kreativ konseptutvikling og kundepresentasjon på tvers av seksjonene, forteller Krogvold til KOM24.
I februar i fjor sluttet Krogvold i Trigger da han egentlig skulle starte i et nytt byrå, på grunn av korona ble det ikke noe av. I stede for å vente på at det skulle dukke opp en ny og relevant stilling, valgte han å se mulighetene til tross for motgangen.
– Alle arbeidsplasser tørket helt ut. I steder for å vente på jobb snudde jeg yrkesveien 360 grader rundt, og begynte som renholder på en oljeplattform.
Ansvar og makt
I tillegg til å være renholder, hadde han noen frilansoppdrag. Han tror at i vanskelige tider er man nødt til å tenke kreativt. Til slutt dukket stillingen som art director opp, en stilling han synes var både passende og spennende.
Med seg til Bas kommunikasjon tar han med seg erfaringen han har samlet foran kamera, i tillegg til Triggers holdning om at all kommunikasjon har PR i seg. Han er også opptatt av å skape innhold som folk bryr seg om, som det har lyst til å snakke om.
– Jeg mener at god kommunikasjon er noe som engasjerer folk til å snakke sammen, og ikke bare klikk og hent av et produkt. Alle markedsførere har et stort ansvar og makt. Da gjelder det å bruke den riktig ved å skape god kommunikasjon. Noe jeg syns Bas er god på.
Ny innfallsvinkel
Bas kommunikasjon har også ansatt Herman Grepperud som performance marketing spesialist. Stillingen innebærer å jobbe med kunder og alt av arbeidsoppgaver på performance teamet som kampanjer, displayannonser, shopping, analyse, målgrupper og innsikt.
– Jeg tok jobben i Bas fordi de virket som et interessant byrå. Jeg sjekket opp hvilke kunder og caser de jobber med, hvordan de samarbeider med dem og så at de jobber med en annen innfallsvinkel enn det jeg er vant til. Det var interessant for meg. I tillegg liker jeg god, relevant kommunikasjon og Bas er jo ledende innen personalisert kommunikasjon, noe som gjør det ekstra stas å få jobbe her.
Med et samarbeid på tvers av temaene, ser han fram til å dele erfaring innenfor personalisert kommunikasjon. Fra før har han jobbet med samme type oppgaver i performancebyrået Media accsess.
Ser fram til større kunder
I den nye jobben vil han ha fokus på å utvikle kommunikasjonskonseptene som utvikles på huset, å koble på andre kanaler som Google og Facebook.
– Jeg tar med meg erfaring fra å jobbe med mange store og små ulike kunder. Også kommer jeg fra et mindre byrå, så er jeg vant med å jobbe tett på alle sammen, noe jeg allerede har sett at gjengen i Bas også gjørI tillegg ser jeg frem til å jobbe med enda større kunder som bruker litt flere kanaler, og flere tjenester.