Clear Channel blir nå en del av Bauer Media, som med oppkjøpet får kontroll over 110 000 utendørsreklameflater i 12 europeiske land.

Bauer Media fullfører milliardoppkjøp av Clear Channel

Bauer blir en tungvekter i norsk utendørsreklame etter oppkjøpet av Clear Channel i Norden. Nå samles flater og medier under Bauer-paraplyen.

Publisert

Bauer Media har fått grønt lys fra myndighetene og fullfører nå oppkjøpet av Clear Channel i Norden.

Med det blir Bauer en av to dominerende aktører innen utendørsreklame her til lands.

– I vårt 150. år er vi begeistret for å åpne dette nye kapittelet og ønske Clear Channel Europes talentfulle team velkommen til Bauer Media. Dette oppkjøpet vil drive vår overordnede vekststrategi og akselerere vår digitale transformasjon, sier styreleder Yvonne Bauer i en pressemelding.

Kjøpet ble kjent i januar, og omfatter 12 europeiske markeder, blant dem Norge, Sverige, Danmark, Finland og Storbritannia. Prislappen var 625 millioner dollar – rett over sju milliarder kroner.

Clear Channels utendørsflater blir nå en del av Bauer Media Outdoor, som samles under Bauer-paraplyen sammen med selskapets lyd- og publikumsmedier.

Justin Cochrane, som blir sjef for Bauer Media Outdoor, sier de nå er klare til å satse videre.

– Vi har store ambisjoner om å utvikle virksomheten gjennom bærekraftig innovasjon, økt rekkevidde og kreativitet. Selv om det i det korte bildet blir business as usual, ser vi fram til å samarbeide med våre nye kolleger i Bauer Media, og til å lytte nøye til kundene og partnerne våre for å kunne levere fremragende reklame- og infrastrukturløsninger i fremtiden, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS