Bauer Media med ny logo og visuell profil
Sammenfaller med selskapets 150-årsjubileum
Bauer Medias nye visuelle identiteten skal bidra til å skape en mer distinkt merkevare og reflektere selskapets overgang fra et tradisjonelt mediehus til et ledende mediehus innen lyd. Det skriver de selv i en pressemelding.
Kristoffer Vangen, ansvarlig redaktør i Bauer Media Norge, sier at den nye profilen markerer begynnelsen på en ny æra for selskapet.
Vangen understreker at selv om radio fortsatt vil være en kjernekomponent i deres virksomhet, er det viktig å tilpasse seg en verden der digitale lydplattformer blir stadig mer sentrale.
Den nye profilen sammenfaller med selskapets 150-årsjubileum, som vil bli feiret i 2025.
I løpet av det neste året vil den nye merkevarestrategien implementeres i alle aspekter av selskapet, fra nettsider og sosiale medier til de ansattes arbeidsplasser. Det er det tyske designselskapet Mutabor som står bak arbeidet.