Ansvarlig redaktør i Bauer Media Norge, Kristoffer Vagen, sier det ligger mye symbolikk i den nye logoen.
Ansvarlig redaktør i Bauer Media Norge, Kristoffer Vagen, sier det ligger mye symbolikk i den nye logoen.

Bauer Media med ny logo og visuell profil

Sammenfaller med selskapets 150-årsjubileum

Publisert

Bauer Medias nye visuelle identiteten skal bidra til å skape en mer distinkt merkevare og reflektere selskapets overgang fra et tradisjonelt mediehus til et ledende mediehus innen lyd. Det skriver de selv i en pressemelding.

Kristoffer Vangen, ansvarlig redaktør i Bauer Media Norge, sier at den nye profilen markerer begynnelsen på en ny æra for selskapet.

Vangen understreker at selv om radio fortsatt vil være en kjernekomponent i deres virksomhet, er det viktig å tilpasse seg en verden der digitale lydplattformer blir stadig mer sentrale.

Den nye profilen sammenfaller med selskapets 150-årsjubileum, som vil bli feiret i 2025.

I løpet av det neste året vil den nye merkevarestrategien implementeres i alle aspekter av selskapet, fra nettsider og sosiale medier til de ansattes arbeidsplasser. Det er det tyske designselskapet Mutabor som står bak arbeidet.

Powered by Labrador CMS