DNB & Unicef «La håpet bli sterkere enn frykten», er blant de nominerte til prisen som Årets Samfunnsengasjement i Sponsor- og Eventprisen.

En av disse stikker av med prisen «Årets samfunnsengasjement»

– Det er fint å se at stadig flere aktører benytter spons og event som virkemiddel for å fremme bærekraftagendaen, sier juryleder for Spons- og Eventprisen.

Publisert

20. april inviterer Sponsor- og Eventforeningen til prisdryss når Sponsor- og Eventprisene skal deles ut. Totalt skal 14 priser deles ut, og blant disse finner vi prisen «Årets Samfunnsengasjement».

Fredag ble de nominerte til prisen avslørt.

  • DNB - DNB & NFF «Fyll Ullevaal Stadion for kvinnelandslaget + DNB & Unicef «La håpet bli sterkere enn frykten»
  • Fieldwork - Debatten om Norges Fremtid
  • Gyro/BDO - GoZero: BDO Stor Oslo til Gøteborg
  • Gjensidige Forsikring ASA – Sosial bærekraft for et bedre samfunn
  • Medvind Eventbyrå - Global Diability Summit

– Prisen «Årets Samfunnsengasjement» går til et event eller en aktør som har markert seg positivt gjennom sitt samfunnsbidrag. Sponsorater og arrangementer kan ha store ringvirkningseffekter og bidra til positiv holdningsendring, og de nominerte har vist at de tar et klart samfunnsansvar utover selve sponsoratet/arrangementet, sier Tone Indrebø Næs, i en pressemelding.

Hun er til daglig Direktør for Bærekraft og Samfunnsansvar i Deloitte, og er en av jurylederne.

– Det er fint å se at stadig flere aktører benytter spons og event som virkemiddel for å fremme bærekraftagendaen, og jeg håper enda flere følger etter i tiden fremover.

Powered by Labrador CMS