Oda velger Omnicom Media Group (OMG) som nytt mediebyrå i Norden, og takker både Dentsu X og S360 i Norge for et godt samarbeid gjennom de siste årene.

Oda velger OMG som nytt mediebyrå i Norden

Det er god fart i PHD om dagen og fremover skal byrået lede kunderelasjonen til Oda med hele Omnicom Media Group (OMG) i ryggen.

Publisert

– Det har vært viktig for oss å finne en partner som kan samarbeide med oss i begge markeder og sikre at vi tar ut synergier på tvers, etablerer beste praksis og sikrer god effekt av investeringer vi gjør i markedene, sier Chief Marketing Officer i Oda, Nina Mikaelsen, i en pressemelding.

Teamet fra PHD og Omnicom Media Group har lang erfaring med FMCG, dagligvare og netthandel

– Det er klokt av Oda å samle mediebyråsamarbeidet i ett nettverksbyrå som ansvarliggjøres for verdiskaping i hele kundereisen, inkludert merkevareresultater og salgsresultater. Vi er godt utstyrt til jobben og gleder oss stort til å komme ordentlig i gang, sier Britt Skjeppestad, administrerende direktør i PHD.

Det er PHD som skal lede samarbeidet ut fra Norge, men de henter kapasiteter og ressurser fra hele Omnicom-nettverket i Norden. 

– I OMG har vi funnet et fremoverlent og energisk team i både Norge og Sverige som brenner for både marketing og media, og som har vist et stort engasjement og forståelse for vår visjon og begge våre merkevarer, sier Mikaelsen.

Teamet skal ledes av Beathe Stangeland Eide. Linn Fresdad er prosjektleder og Britt Skjeppestad vil også være en sentral ressurs i teamet. I Sverige ledes kundeteamet av Bjørn Lindgren og Parveen Virdi. Performance og netthandel ledes av Thomas Jeppesen i Norge og Mattias Widestrand i Sverige

Oda vil gjerne takke både Dentsu X og S360 i Norge for et godt samarbeid gjennom de siste årene.

– Det har vært en glede å samarbeide med dem, og de har bidratt sterkt til Odas vekst de siste årene, avslutter Mikaelsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS