Selvsagt måtte jeg takke ja til invitasjonen til Tjuvholmen, sier ny partner i Corporate Communications, Benedicte Brinchmann Eie.

Corporate Communications med ny partner: – Det er helt 17. mai og is, sier managing partner

Rådgivingsselskapet ansetter Benedicte Brinchmann Eie som ny partner, og styrker fagkompetansen på ESG og bærekraft

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Corporate Communications har ansatt Benedicte Brinchmann Eie som ny partner i rådgivingsselskapet. En ansettelse for å styrke fagkompetansen på ESG og bærekraft i selskaps-, investor- og lederkommunikasjon.

– Tiden da bærekraft kun var en oppgave for kommunikasjonsavdelingen, er heldigvis forbi. Men stadig flere kunder kommer til oss for hjelp til å integrere bærekraft i forretningsstrategien og i kommunikasjon med investorer, kunder og andre interessenter, sier sier Håkon Mathias Rønning, en av Corporate Communications´ to managing partnere, i en pressemelding torsdag.

Bærekraftsnerd og historieforteller

Eie kommer til Corporate Communications fra Footprint Consulting, der hun har jobbet med utvikling og implementering av klima- og bærekraftstrategier. Tidligere har hun jobbet som bærekraftsansvarlig i H&M Norge, kommunikasjonsansvarlig i Nordic Choice Hotels og Strawberry, tidligere Home Invest. Hun har også erfaring som rådgiver i Geelmuyden Kiese, og har vært med å bygge opp Stordalen Foundation, EAT og ulike initiativer innen sirkulær økonomi.

– Hun er en kombinasjon av bærekraftsnerd og historieforteller, og vi gleder oss til å dele hennes kompetanse med både selskaper og deres eiere, sier Rønning.

Han beskriver henne som en av Norges dyktigste kommunikasjonsrådgivere, med en av landets skarpeste penner.

– Eie var også en av dem som var først ute med å sette spørsmålene om virksomheters bærekraft og samfunnsansvar inn i rammen av strategisk kommunikasjon. Hun er en drivkraft i utviklingen av dette fagfeltet i Norge, en svært ettertraktet ekspert og en ekstremt hyggelig person. Å få Benedicte med på laget i CC er helt 17. mai og is, både for oss og kundene, sier en fornøyd Rønning.

Stadig nye krav til ledere

Eie stiller med over 15 års erfaring fra skjæringspunktet kommunikasjon og bærekraft, og som partner i Corporate Communications skal hun øke kunnskapen blant norske eiermiljøer og børsnoterte selskaper om hvordan nye reguleringer og forventinger til klima-, miljø og samfunnsansvar vil påvirke virksomheter og åpne nye muligheter.

– For en som har jobbet med omstilling og bærekraft lenge, er det ekstremt gøy å se hvordan det grønne skriftet har skutt fart de siste to årene. Norske ledere får stadig nye krav fra ulike hold, og flere skal det bli. Selvsagt måtte jeg takke ja til invitasjonen til Tjuvholmen.

Hun mener Corporate Communications har kunder som både kan og vil gjøre en reell forskjell, og ser frem til å stake ut kursen, dokumentere effekten og ta ut verdien av solid satsing.

Powered by Labrador CMS