Trigger Oslo er første byrået i samarbeid med INSJ
– Jeg tror virkelig det kan være et kvalitetsstempel å være med i INSJ, forteller Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen, forteller at det var Agedahl selv som tok kontakt med byrået.
– Gisle har et stort nettverk, og han visste at Trigger jobber med ulike type kunder. Han ville jobbe med noen som kan faget. Vi tenker at kredibiliteten til influensere må løftes, og at vi kan bidra med den faglige biten, forteller Kristoffersen til KOM24.
Hun sier at de i Trigger er veldig opptatt av faglig utvikling.
– Vi tjener ingen penger på dette, men føler at vi som byrå har et samfunnsansvar. Som en av de ledende aktørene i bransjen, er det viktig å ta ansvar.
Hun sier hun ikke har sett mange andre byråer gjøre det samme innenfor dette fagområdet.
– Det er ikke veldig mange byråer som tar ansvar for ting som dette, så nå er det på tide å bli med i diskusjonen. Her har byråene mye å bidra med på det faglige.
Influensere er noe Trigger har brukt lenge, men har lyst til å satse enda mer på.
Kristoffersen håper INSJ kan være med på å bevisstgjøre influensere i enda større grad enn før.
– Jeg tror de allerede er veldig bevisste, men at dette er en god knagg og at motivasjonen er veldig høy. Det er virkelig gøy med store profiler som går i front og som viser de andre hvordan det skal gjøres. Jeg tror virkelig det kan være et kvalitetsstempel å være med i INSJ.
Trigger er det første byrået til å være med i stiftelsen, men utelukker ikke at flere byråer henger seg på etter hvert.
– Vi har lyst til å være tidlig ute og pushe på, men deler gjerne med andre byråer. Vi skal ikke holde ting i Trigger hemmelig, det handler rett og slett om å inkludere. Faglig fellesskap er veldig bra og er det som driver faget vårt fremover.