I mai var Bente Kvam Kristoffersen og Trigger-gjengen i London og hanket inn flere priser på SABRE Awards. Nå kan det bli ny utelandstur for å hente hjem priser.

Trigger med gjev internasjonal nominasjon: – Dette er jo helt sykt!

Kan bli kåret til det beste kreative byrået i verden.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Jubelen står i taket hos Triggers byråsjef Bente Kvam Kristoffersen når det går opp for henne at byrået nå er nominert til Global Creative Agency of the year av PRovoke Media.

– Dette er jo helt sykt!! Det skal jo ikke være mulig! Tenk at 43 Triggere er best i verden!, sier en jublende glad byråsjef når KOM24 ringer henne og forteller henne den gode nyheten.

– Det er jo en fantastisk anerkjennelse av arbeidet vi legger ned hele gjengen og med de kreative resultatene vi har levert er det fortjent å stå på denne lista. Vi orker ikke å være ydmyke i dag rett og slett, ler hun.

– Vil ut og juble høyt

Hun sitter i møte når KOM24 får tak i henne og sier at:

– Egentlig vil jeg ut og juble høyt!!

Kvam Kristoffersen sier at de hadde ikke fått til noe av dette om de ikke hadde hatt kunder som drar lasset i lag med dem.

– Det er kundene våre som sammen med oss utvikler arbeid i verdensklasse. Dette inspirerer oss noe helt vanvittig til å utvikle og utfordre faget vårt videre, sier hun.

Torsdag formiddag går det mest i klemming og jubling på Triggers kontor i Oslo.

– Vi har ambisjoner om å hevde oss der ute, det har vi sagt før. Vi vil konkurrere med utlandet, det er moro å måle krefter med de aller beste. Og nå er vi tilbake blant de beste i verden!

– Det er litt som å være på et landslag, vi representerer Norge, sier hun.

Alle konkurrentene til Trigger er ikke klare enda.

Vinneren blir kåret først 26. oktober og hvem som er konkurrentene fra Asia og Latin Amerika er ikke klare enda.

Men av de som Trigger vet de skal møte i finalen er amerikanske M Booth med over 100 ansatte, britiske Hope & Glory med sine 87 ansatte og giganten Hill+Knowlton med 20 kontorer over hele verden.

– Vi vil jo bli best i verden, men bare det å være nominert er noe jeg vil kalle det å vinna i seg selv. En blir ikke vurdert i den gjengen om en ikke er sterk. Så det er en seier i seg selv uansett hvordan det går, sier hun.

Vurderer tur over dammen

De hadde egentlig ikke en plan om å reise over til USA til utdelingen, som også kårer verdens beste jobber, der Trigger har en nominasjon inne.

– Nå må vi revurdere litt her, ler hun.

På det norske kontoret til Hill+Knowlton er de også godt fornøyde med nominasjonen.

– Vi i H+K har satset på det kreative. Så det er absolutt en anerkjennelse at deres satsing på kreativitet og innovasjon blir lagt merke til, sier kreativ leder i H+K Norge, Morten Lervaag Jacobsen.

Han sier at byrået har ti kreative hub-er i det internasjonale markedet som de jobber med og lærer av fra Norge.

– I det siste har vi jobbet direkte med kreative ledere i andre marked og internasjonale kunder med kreativitet. Dette viser at den satsingen har gitt frukter, det er jo moro.

Powered by Labrador CMS