Manyone ansetter ny kommersiell direktør
Henter Bettina Lycke fra Knowit Experience.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mandag melder det globale design- og strategibyrået Manyone at Lycke er ansatt som kommersiell direktør, i en melding. Hun kommer fra Knowit Experience hvor hun har vært de siste fire årene, og får ansvar for selskapets kommersielle utvikling og posisjonering i det norske markedet.
– Manyone for meg er et friskt pust i bransjen. Perspektivet og tjenestene de byr på har jeg ikke sett lignende til i Norge. At de også har fått det globale systemet til å faktisk fungere for både de ansatte og kundene var også tiltrekkende. Selvfølgelig måtte jeg takke ja til denne muligheten, sier Bettina Lycke.
I tillegg til erfaring fra Knowit Experience, tar hun også med seg erfaring fra Taksu Digital (London), Hill+Knowlton og MFO – Markedsføringsforeningen i Oslo.
– Størrelse er avgjørende
Manyone feiret nylig 1 år i Norge og med sin nye ansettelse startes neste fase i selskapets vekstplaner.
– Bettina er akkurat det vi trenger nå. Hun er faglig sterk, kommersiell, engasjert og god med folk. Hennes lange byråerfaring gjør at hun vet hvordan vi bør posisjonere oss, hva vi bør gjøre for å komme oss dit og ikke minst evner hun å gjennomføre ting. Vi har talt ned dagene til hun var på plass, sier Jon Haukaas, Partner og Co-Head av Manyone Oslo.
Siden 2019 har Manyone vokst til over 300 ansatte fordelt på 13 kontorer i Europa, Asia og Nord og Sør Amerika med utstrakt internasjonalt samarbeid på tvers av landene.
– Vi vet at størrelse er avgjørende for å skape reell effekt, og vi tror på en tverrfaglig, global tilnærming for å løse fremtidens utfordringer. Vi ser at kundene våre er sultne på mer innsikt, ekspertise og perspektiver fra alt som skjer der ute for å verdiøke sine satsinger, sier Partner og Co-Head av Manyone Oslo, Michelle Cole.
Tydelig posisjonering
Det siste året har Oslo-kontoret fokusert på å innlemmes i Manyone og å ansette talenter i Norge. Nå teller selskapet 26 designere, kaospiloter, rådgivere og innovatører. Nå starter neste fase.
– Fremover skal vi posisjonere oss enda tydeligere og bygge et godt kommersielt grunnlag basert på langsiktige partnerskap med kunder som virkelig vil få til endring gjennom design, sier Lycke.