TV 2 har styrket kommunikasjonsteamet
Hadde 135 søkere til stillingen, landet til slutt på en av de interne søkerne.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mediehuset TV 2 styrker denne høsten selskapskommunikasjonsteamet med en rådgiverstilling og en praktikant, opplyser de i en pressemelding.
1. august tok Tara Nilsen (25) fatt på stillingen som kommunikasjonsrådgiver, mens Synne Knutsen (24) nå er i sin andre uke av et internship i avdelingen.
– Dette er stas! Etter tre år med fantastiske kollegaer i PR- og medieavdelingen, er jeg klar for nye utfordringer. Siden jeg startet i selskapskommunikasjonsteamet for noen uker siden, føler jeg allerede at jeg har lært mye nytt. Jeg er skikkelig takknemlig for muligheten og tilliten, og gleder meg til alt jeg har i vente. Det blir veldig spennende å ta fatt på nye oppgaver i TV 2, sier Nilsen.
Det var 135 søkere til stillingen.
Ikke planlagt å gjør en intern ansettelse
Hun ble hentet fra TV 2s PR- og medieavdeling, hvor hun hadde internship høsten 2018, og siden har jobbet som pressekontakt og PR- og medierådgiver. Det siste året har hun fått et særlig ansvar for bruken av sosiale medier i TV 2s programkommunikasjon. Hun har en bachelor i Kommunikasjonsledelse fra Handelshøyskolen BI.
– Vi søkte etter en kreativ og faglig solid kommunikasjonsrådgiver. Det var ikke planlagt å gjør en intern ansettelse, men Tara, med sin bakgrunn, refleksjonsevne og stå på-vilje var en utrolig god match for oss. Hun kommer inn med stor arbeidskapasitet, men også kompetanse på områder hvor vi trenger å løfte oss, sier Tor-Martin Torbergsen, kommunikasjonssjef i TV 2.
Synne Knutsen startet 23. august på et internship i avdelingen. Hun er på siste året av en master i retorikk og kommunikasjon, ved UiO, og har et internship som en del av masterprogrammet.
Vinn-vinn
Fra tidligere har Synne en bachelor i kommunikasjonsledelse fra Handelshøyskolen BI. Siden august 2018 har Synne vært tilknyttet TV 2 Sporten som SoMe-rådgiver og innholdsprodusent, men har også internship fra Gambit Hill+Knowlton Strategies og Equinor bak seg.
– Jeg har nå hatt gleden av å være i TV 2 Sporten på deltid ved siden av studiene i tre år. Nå er jeg veldig glad for å kunne tilbringe høsten i et internship i selskapskommunikasjonsteamet, hvor jeg allerede har fått bryne meg på flere spennende og nye typer oppgaver. Det jeg setter mest pris på med å være i TV 2 er muligheten til å lære av særdeles flinke folk, som så tydelig brenner for både organisasjonen og arbeidet sitt, sier Knutsen.
Kommunikasjonssjef Torbergsen beskriver det som en vinn-vinn-situasjon.
– En del av Synnes oppdrag er å skrive en oppgave om en relevant kommunikasjonsproblemstilling for TV 2. Dette er derfor en vinn-vinn-situasjon, hvor Synne kan høste nye erfaringer hos oss, samtidig som hun med sitt utenfra-blikk og kompetanse kan lære oss noe.