Hedda Heyerdahl, grunnlegger av Bikeloop, og Nils Li, business development & operation director i Clear Channel.

Lanserer reklamefinansierte sykkelparkeringshus

Bikeloop og Clear Channel har inngått et samarbeid for å tilby sykkelparkering uten kostnad for utbyggere og kommuner. Den første reklamefinansierte sykkelparkeringsløsningen er nå på plass ved inngangen til Tjuvholmen i Oslo.

Publisert

– Vi kan nå tilby trygg sykkelparkering som gjør det mulig for norske byer å tilrettelegge for økt sykling uten å belaste egne budsjetter, sier Nils Li, Business Development & Operation Director i Clear Channel, i en pressemelding.

Med stadig dyrere sykler er behovet for trygg parkering større enn noen gang. Sykkeltyverier kostet syklister og forsikringsselskaper over 166 millioner kroner i 2023, og denne kostnaden øker med minimum 10 prosent årlig, ifølge Clear Channel.

Parkeringshusene er finansiert av reklame, og skal derfor koste kommunene minimalt med penger. De involverte partene påstår at dette er noe som aldri har blitt gjort før.

– Ved å kombinere bærekraftig infrastruktur med inkluderende design, og gode brukervennlige løsninger fremmer vi sykling som et attraktivt alternativ til bil og bidrar samtidig til å nå nasjonale miljømål, sier Hedda Heyerdahl, grunnlegger av Bikeloop.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS