Det blir sendt live fra kontorene til Horde og de vet ikke når de får støt.
Det blir sendt live fra kontorene til Horde og de vet ikke når de får støt.

I fjor gjemte de en million kroner i skogen – nå gir de sine ansatte støt for oppmerksomhet

– Klarer vi ikke å gjøre brukerne våre fornøyde, vil vi kjenne det på kroppen.

Publisert

I oktober i fjor fikk Horde nasjonal oppmerksomhet da de brukte hele markedsbudsjettet sitt på å gjemme en million kroner i skogen og få folk til å lete etter dem. Alt ble strømmet live.

Nå prøver de igjen med et stunt for å få oppmerksomhet.

Nå gir de sine ansatte strøm i kroppen om de ikke når målene sine.

– I Horde jobber vi hver dag for å gjøre brukerne våre fornøyde. Derfor skal det gjøre litt vondt når vi ikke får det til. Er du ikke helt fornøyd med svaret du får etter å ha søkt lån gjennom oss, vil du få mulighet til å gi en av de ansatte støt, sier Marcus Hiiri. CCO i Horde, i en pressemelding.

Kampanjen skjer denne uken.

Hiiri er én av fire som frivillig vil ta imot støt på direktesendt video. De tre andre er gründer og daglig leder Alf Gunnar Andersen, CXO Camilla Jensen og utvikler Sindre Mjelde – alle ansatte ved Horde sitt kontor i Bergen. 

Hensikten bak stuntet er å synliggjøre at Horde ikke tar lett på kundene sine og hvordan de opplever tjenestene. 

– Fornøyde brukere er vår høyeste prioritet. Men det holder ikke bare å si det, vi må vise det også. Derfor ønsket vi å lage en kampanje hvor vi byr på oss selv. Det blir vondt og ubehagelig, men også veldig underholdende.

I løpet av kampanjeuken vil Horde-brukere derfor få mulighet til å stemme på den av de ansatte som de mener fortjener et støt. 

Kameraer er montert på ulike lokasjoner på kontoret for å fange opp øyeblikket når støtet inntreffer. 

Den ansatte er ikke varslet på forhånd, og aner ingenting om når det neste støtet vil komme. Det er derfor ventet ekte reaksjoner og høy underholdningsverdi underveis.

– I Horde trives vi godt med å gjøre ting annerledes. Gjennom både denne og tidligere kampanjer har vi valgt å gjøre noe som skaper oppmerksomhet og interesse rundt det vi leverer, men på en noe utradisjonell måte, avslutter Hiiri.

Stor suksess med kampanjene sine 

I forkant av kampanjen var Horde på plass på et lokalt kjøpesenter for å teste ut konseptet. Her fikk tilfeldige forbipasserende mulighet til å sjekke om de fikk bedre vilkår på gjelden sin gjennom Horde. Ble de ikke fornøyd med svaret fra bankene, kunne de gi støt til Alf Gunnar, grunnleggeren av Horde. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS