Bjarte Ylvisåker skal jobbe med både kampanjer og sosiale medier.

Bjarte Ylvisåker er ny markedskoordinator i BilXtra

– Har lenge hatt en skjult interesse for bil og motorsport.

Publisert

Bjarte Ylvisåker er ansatt som markedskoordinator i AS Sørensen og Balchen, som eier verkstedkjeden BilXtra.

– Jeg har lenge hatt en, kanskje skjult, interesse for bil og motorsport, og syns det har vært spennende å gjøre små endringer på både bil og motorsykkel. Og selv om jeg på ingen måte har noen mekanisk kunnskap, så er det et felt jeg føler kan bli litt oversett, sier Ylvisåker til KOM24.

Han kommer fra jobb i byrået Splay One, og ser fram til å ta fatt på nye utfordringer.

– Så når Sørensen og Balchen trengte en markedskoordinator med fokus på SoMe og strategiutvikling, så slo jeg til! Og er så heldig å få være med på reisen til en av, om ikke den største aktøren på markedet. 

Oppgavene hans vil i hovedsak dreie seg om å koordinere kampanjer for BilXtra. Men han vil også få en del ansvar for det de gjør i sosiale medier.

– Det er et segment hvor man kan gjøre veldig mye gøy, og det er en fin gjeng som virker å være med på mye sprell, sier han.

Ylvisåker tar med seg nyttig erfaring fra tidligere.

– Jeg har i tidligere stillinger vært involvert i alle leddene som utfyller denne rollen, fra strategi til produksjon og ferdig gjennomførte kampanjer. Så det skal bli fint å endelig stå som avsender av hele prosessen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS